Denne dag er også sidste dag jeg så min Goby... Ej heller rester af den...
Efter 3 dage burde alt cyano være dødt og da jeg har trådalger med luftbobler i valgte jeg at rense nogle at stenene med en gammel tandbørste, som har været brugt flere gange til rensning af skummer koppen, den bliver skyllet både før og efter brug.
Det forgik i selve akvariet, hvilket ikke var så heldigt da der blev hvirvlet en del alger og skidt rundt i vandet og min kirurg begyndte at gælle kraftigt, så skiftede jeg 25L vand (ca. 17% af netto vandet)
Jeg slukkede lyset et par timer før tid, så fiskene kunne få ro...
Dagen efter skifter jeg 50L vand fordi min kirurg ikke er helt på toppen endnu...
Da jeg havde lavet en vandtest imellem disse 2 vandskiftet, var værdierne det samme som de plejer med amonium på 0, NO2 på 0.1, NO3 på 5ppm og PO4 på 0, salinitet 1.025, temp 25 og Ph 8.2 - dog var Alk faldet til mellem lav og normal, hvor den plejer at være normal (Grøn på test kortet.)
Det der undre mig nu er at mine 2 LPS koraller ikke folder sig ret meget ud og alle mine skiver, også dem på de sten der ikke er blevet børstet, er også helt krøllet sammen???

Kun min Xenia er normal ud - det skal lige nævnes at det er kommet 2 T5 rør på inden for 14dg og derved er lyset mere end fordoblet...
Er det den døde fisk?
Skulle jeg aldrig have børstet de 3 sten for alger?
Hvorfor viser det sig ikke på målingerne, hvis der er kommet forurening pga. børstningen? (Der burde ikke være tandpastarester, da den ikke har været brugt i flere mdr. til andet end akvariet.)
Hvorfor har ca 50% vandskift ikke hjulpet?
Nogen der har bare et bud på et eller flere af disse spørgsmål?