hjælp rep af skummer

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Kim88
Reactions: 0

hjælp rep af skummer

Indlæg af Kim88 »

hej håber i kan hjælpe mig har lige fået lavet mig et hul som ikke skulle have været der :BA og kan huske en eller anden tråd om noget plexi der skulle opløses men kan ikke lige finde tråden.
Skal lige siges det er en rio nano skummer

1. nogen der kan huske den tråd.

2. vil det kunne holde
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
21
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Re: hjælp rep af skummer

Indlæg af mads-fisk »

Tag en plade plexiglas i passende størrelse, læg den i ovnen på 225 grader i 10 min., og læg den derefter på skummeren over hullet, således den former sig efter rørets krumning. Når den er kølet af, er den lige til at lime på med noget plexilim :)

Edit: ovenstående er selvfølgelig kun relevant såfremt der er tale om en skummer i plexiglas/akryl!!
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
spdiving

Indlæg af spdiving »

er det ikke noget med at man blander acetone + acryl og der med laver sin ejen lim.

Steen
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
21
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

spdiving skrev:er det ikke noget med at man blander acetone + acryl og der med laver sin ejen lim.

Steen
Jo, det kan lade sig gøre i et lukket glas da acetonen vil opløse akrylen, og derefter fordampe, når den smørres på limfladerne.
Hvis man ikke er til DIY kan man dog også købe lim i div. butikker. Om der er kvalitetsforeskel skal jeg ikke kunne sige, da jeg aldrig har prøvet DIY-udgaven.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Kim88

Indlæg af Kim88 »

okay men vil det kunne tætne det. det er mere en flænge end et hul, eller skal man bare bruge noget akvarie silicone
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

Hvis den er lavet af plexiglas kan du tætne den med omtalte DIY lim eller en købt, da det svejser plexien sammen. Er den lavet af plastik, så kan du evt prøve med tangit eller silikone. Dog hæfter silikone ikke på plastik uden en primer, så det er ikke sikkert det vil holde.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Kim88

Indlæg af Kim88 »

hvordan kan jeg se forskel på plexi og plastik
Kim88

Indlæg af Kim88 »

ingen der kan hjælpe mig med det??
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"