Lidt alge hjælp...

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Hofmann
Foxface
Foxface
Reactions: 0
17
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2008

Lidt alge hjælp...

Indlæg af Hofmann »

Jeg har det problem med grønne alger på glasset og brune alger på sandet, de grønne alger på glasset virker sådan lidt slimet i det. Der er ikke alger nogle andre steder i akvariet kun på glas og sand. Akvariet har kørt i 15 måneder og alle verdierne er som de skal være, jeg bruger osmose vand og skifter vand hver 2 uge, jeg foder en lille smugle hver 2-3 dag så det er ikke for meget mad og skummeren skummer på livet løs så det er heller ikke det...

Hvad kan det så være???
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Re: Lidt alge hjælp...

Indlæg af rimini »

Hej Hofmann, nu har jeg jo set dit akvarie. Jeg ville prøve at adde en tunze nano stream til fronten rettet så du får mere flow på sandet, det kan være cyano på sandet, de forreste sten og glas ... det kan være løsningen at fjerne det sådan. Jeg har også mange sten i mit akvarie, og det hjalp da jeg fik en extra tunze på, da de 2 originale pumper i RSM250 ikke er nok. Så behold den tunze du har til bagsiden af stenene og add en extra til fronten er mit bud ...

:f2:
Hofmann
Foxface
Foxface
17

Indlæg af Hofmann »

Det kunne godt være det var en mulighed, men hvad med alle mine koraller bliver de ikke blæst i stykker her tænker jeg på mine LPS koraller??? jeg syntes nemlig at der rigtig godt gang i dem nu...
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
16

Indlæg af rimini »

Jo, du skal nok tænke dig lidt om når du justerer tunzen ind ... men det bør ku la sig gøre, det ka det i mit ;-)
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
16

Indlæg af rimini »

PS: Du havde ikke en sandsøstjerne vel ? den kan jo guffe en del samtidig i sandet, og den vender godt rundt i bundlaget.... Kombinerer du med en af de røde søstjerner kan den måske nappe lidt fra ruden ...
Hofmann
Foxface
Foxface
17

Indlæg af Hofmann »

>Jeg har 3 sandsøstjerner...
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"