Hej.
Søger et par gode råd.
I fredags fik vi en stor flot Naso Literatus (Lipstick kirurg) på ca 20 cm. Den var lidt sky ved forhandleren, men han kunne fortælle os at den havde gået i karantæne i sverige og spiste med garanti.
Vi kan bare ikke få den til at spise noget som helst. Den nipper ikke engang af stenene. Har fodret med salat, noritang og squash ad libitum samt fodret med frostfoder én gang hver dag. Vi har sørget for der har været ro omkring akvariet og bare observeret på afstand. Den gemte sig den første dag, men svømmer nu roligt rundt i hele akvariet, virker til at ha det fint og er ikke generet af nogen af de andre fisk. Har ikke oplevet noget lignende før. Hos os har fisk enten gemt sig det første døgn og så begyndt at spise, de er blevet jagtet lidt af de andre og har derfor ikke spist før der er kommet ro i akvariet igen, eller de har i det mindste nippet lidt af stenene et par dage før de er begyndt at tage rigtigt foder til sig.
Jeg har prøvet at ringe til forhandleren flere gange i dag, men desværre forgæves...
Er der noget vi kan gøre for den? Skal vi bare være tålmodige? Eller er det en dødskandidat?
Mvh Lotte
Naso literatus spiser ikke.
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
Re: Naso literatus spiser ikke.
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

´min naso tager kun brune tang ikke den grønne
- lotp
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2009
Ok tak. køber noget i morgen.
Men ellers er der så vel ikke andet at gøre end at håbe...
Mvh Lotte
Men ellers er der så vel ikke andet at gøre end at håbe...
Mvh Lotte