Naso literatus spiser ikke.

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
lotp
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2009

Naso literatus spiser ikke.

Indlæg af lotp »

Hej.
Søger et par gode råd.
I fredags fik vi en stor flot Naso Literatus (Lipstick kirurg) på ca 20 cm. Den var lidt sky ved forhandleren, men han kunne fortælle os at den havde gået i karantæne i sverige og spiste med garanti.
Vi kan bare ikke få den til at spise noget som helst. Den nipper ikke engang af stenene. Har fodret med salat, noritang og squash ad libitum samt fodret med frostfoder én gang hver dag. Vi har sørget for der har været ro omkring akvariet og bare observeret på afstand. Den gemte sig den første dag, men svømmer nu roligt rundt i hele akvariet, virker til at ha det fint og er ikke generet af nogen af de andre fisk. Har ikke oplevet noget lignende før. Hos os har fisk enten gemt sig det første døgn og så begyndt at spise, de er blevet jagtet lidt af de andre og har derfor ikke spist før der er kommet ro i akvariet igen, eller de har i det mindste nippet lidt af stenene et par dage før de er begyndt at tage rigtigt foder til sig.
Jeg har prøvet at ringe til forhandleren flere gange i dag, men desværre forgæves...
Er der noget vi kan gøre for den? Skal vi bare være tålmodige? Eller er det en dødskandidat?
Mvh Lotte
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Naso literatus spiser ikke.

Indlæg af William Jr »

/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
jjj
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16
Postnummer: Ikke angivet

Indlæg af jjj »

´min naso tager kun brune tang ikke den grønne
Brugeravatar
lotp
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af lotp »

Ok tak. køber noget i morgen.
Men ellers er der så vel ikke andet at gøre end at håbe...
Mvh Lotte
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"