Booste Pods bestanden
- PuraVida
- Sommerfugl fisk
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 7500 Holstebro
- Geografisk sted: Holstebro
Booste Pods bestanden
Hey
jeg havde under min opstart sindsygt mange pods. men her efter jeg har tilføjet koraller og få fisk og rejer. så er pods bestanden fladet drastisk. ved godt det er naturligt. men hvordan booster jeg bestanden igen? har lidt tænkt på phytoplankton. men kan det overhovedet betale sig for mig at prøve at få en kultur op selv til et 250 L akvarie? hvor meget tilføre I jeres akvarier?

-
- Rev haj
- 16
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2009
- PuraVida
- Sommerfugl fisk
- 17
- PuraVida
- Sommerfugl fisk
- 17
Re: Booste Pods bestanden
hmm hvad jeg kunne fimde ud af er det en plade vandet løber nedad og som er belyst. der vil så gro alger på som man kan høste og derved fjerne nærigsstoffer fra akvariet. men kan ik lige se hvordan det skulle booste min pods bestand.
går lige tilbage til om det kan betale sig for mig at køre min egen phyto kultur når jeg kun har 250L
???
går lige tilbage til om det kan betale sig for mig at køre min egen phyto kultur når jeg kun har 250L

-
- Naso kirurg
- 18
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Ørestaden
Ikke for at være fræk - men du kan ikke have læst så meget eftersom du kun har brugt 16-17 min fra du fik rådet om at søge på forum til du svarer igenPuraVida skrev:hmm hvad jeg kunne fimde ud af er det en plade vandet løber nedad og som er belyst. der vil så gro alger på som man kan høste og derved fjerne nærigsstoffer fra akvariet. men kan ik lige se hvordan det skulle booste min pods bestand.
går lige tilbage til om det kan betale sig for mig at køre min egen phyto kultur når jeg kun har 250L???

Der er læsestof nok her til en hel weekend med links til forskellige andre sites. Så ud og søg lidt mere efter det

Hilsen
HerrO
-
- Naso kirurg
- 18
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Ørestaden
Her er lige et af de externe link der giver en del læsestof:
http://www.algaescrubber.net/
Kig på forummet og få gode ideer til at bygge en selv. Det er ikke muligt at købe en, men de kan laves meget simpelt.
Og følger man principperne så vil der komme flere pods i tanken.
/HerrO
http://www.algaescrubber.net/
Kig på forummet og få gode ideer til at bygge en selv. Det er ikke muligt at købe en, men de kan laves meget simpelt.
Og følger man principperne så vil der komme flere pods i tanken.
/HerrO
- PuraVida
- Sommerfugl fisk
- 17
hehe ja og uden at være næsvis, så kunne jeg godt på de 17min finde ud af hvordan de ser ud osv
men har ik plads til sådan en og egentlig heller ik lyst til at høre på det vand plaskeri når jeg ser TV
så går lidt tilbage og satser på at phyto plankton kan få gang i dem.