Pudsereje

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Dragefisken
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Virum

Pudsereje

Indlæg af Dragefisken »

Jeg har en pudsereje som er meget aggresiv, er der nogle der ved om den kan være skadelig overfor koraler og anemoner? pt. har jeg kun to Eyphyllia og een Galaxea sp.

pft
Niels
mikkel
Reactions:

Indlæg af mikkel »

Hvis det er en Stenopus hispidus, kan de være nogle bad-ass mother-f¤¤kers - især overfor andre rejer. Jeg har et monster gående (på størrelse med en damehånd), som har det med at stjæle mad fra korallerne, hvis jeg ikke husker at fodre den først. Der går også rygter om at de kan finde på at splitte korallerne helt ad for at komme ind til maden, men det har jeg nu aldrig oplevet.
Brugeravatar
Dragefisken
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
19

Indlæg af Dragefisken »

Jeps det er den, slog den lige op i google. Spørgsmålet er om den ikke er for stor til mit akvarie. Den er ikke lige så stor som din, kroppen vil jeg tro er ca. 5-6 cm og så kommer armene og de meget lange følehorn, mon ikke den er for stor til mit pt. 160 liters?

Skal man egentlig have en pudsereje gavner den med noget een dannebrogs reje ikke kan?
mikkel
Reactions:

Indlæg af mikkel »

Jeg har aldrig set min "pudsereje" pudse, mens dannebrogsrejen ikke bestiller andet, såååå....
160 liter kan nok godt gå an, men du skal ikke regne med at kunne have andre rejer gående sammen med den på så lidt plads - de er ekstremt territoriale.
Brugeravatar
Dragefisken
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
19

Indlæg af Dragefisken »

Jeg tror jeg cutter pudserejen, konen har alligevel aldrig kunne lide den :) . Mange tak for hjælpen.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"