Foder Kirurg

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
maigaard
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 8723 Løsning
Geografisk sted: Jylland

Foder Kirurg

Indlæg af maigaard »

Jeg har købt en lille brun kirurg til mit 128 liters akvarie.
Der er en del trådalger i akvariet, så jeg er i tvivl om jeg bare skal lade den spise det
eller om jeg også skal tilbyde den Noritang et par gange om ugen, så jeg er sikker på at den
også lære at spise foder?
mvh.

Maigaard

60 liter nano med LED.
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Re: Foder Kirurg

Indlæg af Musiker »

Den skal efter min mening holdes godt fed - Hvadenten det er på alger der gror i akvariet eller det er på tang du føder den med er nok ligemeget. Gider den overhovedet at spise de alger? Min kirurg gider kun spise helt korte alger (Rørte ikke trådalgerne i mit 250L)..
Jeg fodre min gule kirurg med Nori en gang om ugen, men den spiser lystigt tør og frostfoder i stor stil, når jeg fodre de andre
Brugeravatar
maigaard
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 8723 Løsning
Geografisk sted: Jylland

Re: Foder Kirurg

Indlæg af maigaard »

Jeg har set den gå og nippe af stenene, men om den spiser trådalgerne ved jeg ikke endnu.

Jeg har haft en palet og gul kirurg før som åd algerne med vellyst og holdte stenene trimmet :wink:

Så chanchen er der, de åd også alt andet, men var altid henne ved de sten for at se om der var noget at spise.

Det er tydeligt at se hvor meget de har holdt algerne nede, især nu hvor de er væk og algerne bare har kunnet gro - ja og sprede sig :shifty:

Jeg foder mine fisk med tør foder et par gange om dagen, så må vi se om den vil tage det også. Også kan jeg prøve med Noritang også.
mvh.

Maigaard

60 liter nano med LED.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"