Dør glasroser i ferskvand ???
- solberg
- Rev Rokke
- Reactions: 0
- 18
- Postnummer: 8410 Rønde
- Geografisk sted: Rønde (30 km. nord for Århus )
Dør glasroser i ferskvand ???
Som overskrift. Dør glasroser hvis man bare dumper stenen i ferskvand eller skal de sprøjtes ??? ???
Hilsen Martin Solberg
215 L. med 45 L. sump
90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.

215 L. med 45 L. sump

-
- Rev haj
- 16
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2009
Re: Dør glasroser i ferskvand ???
tror ikke at de dør. koraller kan jo også godt holde til at man dypper dem i ferskvand.. frem med sprøjten. 

- solberg
- Rev Rokke
- 18
jeg mener ikke bare et dyp... men at ligge i ferskvadn i 5 timer...
Hilsen Martin Solberg
215 L. med 45 L. sump

215 L. med 45 L. sump

-
- Rev haj
- 16
så kan du lige så godt tørlægge dem, for så er de ikke en krone værd bagefter..
- solberg
- Rev Rokke
- 18
Ja, men nu tager det jo lidt længere tid at tørlægge dem end at komme dem i ferskvand i 5 timer. Og selvfølgelig er de da noget værd bagefter de kommer jo i min balje med 35 kilo levende sten. Så bliver de ganske levende igen. Der er jo en grund til at visse forhandler sælger "døde" levende sten... Det er såmend ikke bare for synets skyld. Men det lyder ikke rigtig til at ud har et svar på mit spørgsmål... ?
Hilsen Martin Solberg
215 L. med 45 L. sump

215 L. med 45 L. sump

-
- Rev haj
- 16
mente at der ikke var meget levende sten over dem efter 5 timer i ferskvand.solberg skrev:Ja, men nu tager det jo lidt længere tid at tørlægge dem end at komme dem i ferskvand i 5 timer. Og selvfølgelig er de da noget værd bagefter de kommer jo i min balje med 35 kilo levende sten. Så bliver de ganske levende igen. Der er jo en grund til at visse forhandler sælger "døde" levende sten... Det er såmend ikke bare for synets skyld. Men det lyder ikke rigtig til at ud har et svar på mit spørgsmål... ?
jeg er helt med på at de bliver levende igen, men synes bare det er synd at dræbe den bakterie kultur som lever i dem.
mit svar var ikke ment som en smart kommentar, kun på grundlag af at du så skal indkøre stenene igen bagefter.
jeg købte en gang nogle levende sten til mit gamle akvarie, de var over vandet i knap et døgn der kom glasroserne stadig igen efter de kom i akvariet. så tvivler på at 5 timer ferskvand kan gøre jobbet, men du kan jo prøve.
- amddurin
- Rev haj
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Eftersom mange herinde mener at det snildt kan tage ½ år at få døde LS til at blive godt kørene igen, mener jeg at det vil være dumt at komme sine LS i ferskvand, dog hvis det kun er én sten gør det nok ikke så megen forskel...

"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions: 3
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Hvis du alligevel har stenen ude, så er det vel blot at lægge den i en saltvandsbalje og så ordne glasroserne med saltsyre ?
-
- Rev haj
- 16
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1987
- Geografisk sted: Auning / Djursland
Jeg er ret sikker på at de dør i ferskvand i f.eks.5 timer.
Men Martin hvis du har mange så skyd dem evt. bare med varmt ferskvand hvis du alligevel skal ha' de ls¨op.
Er du ved at lægge om eller småkeder du dig bare
nu er jeg godt nok ikke hjemme fortiden, men ellers kan du øve dig på mine koraller de der rihroides ( eller hvordan det nu staves ) med saltsyre - de SKAL skydes alle sammen asap 
Men Martin hvis du har mange så skyd dem evt. bare med varmt ferskvand hvis du alligevel skal ha' de ls¨op.
Er du ved at lægge om eller småkeder du dig bare

Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
- UrbanSage
- Rev Papegøje fisk
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: South Dakota
- Kontakt:
Det er da en god maade at oedelaegge gode levende sten....
Nu ved jeg ikke hvor stor den sten er, men hvis den er af rimelig stoerrelse og du saa smider den i ferskvand saa kan du vel regne med at stenen ikke bare kan smides tilbage i akvariet da der vil vaere en masse doede organismer i stenen som vil forurene akvariet og i vaerste tilfaelde foraarsage en ny cyklus.
Det er saadan en "genvejs loesning" og jeg har endnu i mit liv ikke fundet et eneste omraade i eller udenfor denne hobby hvor det kan svare sig ikke at goere ting grundigt.
Nu ved jeg ikke hvor stor den sten er, men hvis den er af rimelig stoerrelse og du saa smider den i ferskvand saa kan du vel regne med at stenen ikke bare kan smides tilbage i akvariet da der vil vaere en masse doede organismer i stenen som vil forurene akvariet og i vaerste tilfaelde foraarsage en ny cyklus.
Det er saadan en "genvejs loesning" og jeg har endnu i mit liv ikke fundet et eneste omraade i eller udenfor denne hobby hvor det kan svare sig ikke at goere ting grundigt.