Hvad skal jeg lime sten sammen med?

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 3600 Frederikssund
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: 3600 Frederikssund

Hvad skal jeg lime sten sammen med?

Indlæg af MMartin »

Står og skal til at lave en søjle snart af døde levende sten. Har læst diverse tråde om hvad jeg kan bruge til at lime stenene sammen med, men er ikke rigtig blevet klogere..... Så mit spørgsmål er: Kan jeg bruge pu lim fra en alm flügger forretning? Eller er der andet der er bedre at bruge?
HerrO
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Ørestaden

Re: Hvad skal jeg lime sten sammen med?

Indlæg af HerrO »

Jeg har lavet en søjle som forsøg på ved at bruge en stang fra en persienne. Det virker super og så har jeg blot brugt lidt almindelig hvid fliseklæb til at dække det til i overgangene.

Det er drønstabilt og kan anbefales. Hele min stensætning i det nye avkarie er også bygget op på denne måde. Stængerne koster 30kr for 2 stk i JYSK.

/HerrO
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

minimalmartin skrev:Står og skal til at lave en søjle snart af døde levende sten. Har læst diverse tråde om hvad jeg kan bruge til at lime stenene sammen med, men er ikke rigtig blevet klogere..... Så mit spørgsmål er: Kan jeg bruge pu lim fra en alm flügger forretning? Eller er der andet der er bedre at bruge?
Jeg har brugt PVC rør og Deltec lim til mine søjler

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 3600 Frederikssund
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: 3600 Frederikssund

Indlæg af MMartin »

HerrO skrev:Jeg har lavet en søjle som forsøg på ved at bruge en stang fra en persienne. Det virker super og så har jeg blot brugt lidt almindelig hvid fliseklæb til at dække det til i overgangene.

Det er drønstabilt og kan anbefales. Hele min stensætning i det nye avkarie er også bygget op på denne måde. Stængerne koster 30kr for 2 stk i JYSK.

/HerrO
Ok. Altså helt alm fliseklæb? Hvad med pu lim, er det stærkt nok til at lime sten sammen med?
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"