VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Kineser T5 lampe.

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Kineser T5 lampe.

Indlæg af jakobvillien »

Ohøj,

Jeg overvejede at købe denne: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 905wt_1167
Til at styre mine blæsere over akvariet, men så faldt jeg over denne her T5 lampe.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 483wt_1167
6x24w T5 til 82 dollar. Inklusiv forsendelse bliver det vel omkring 750 kroner, og derpå kommer måske told. Der er sågar sat rør i, som sikkert ikke er meget værd.

Er der nogen der har turdet købe billige lamper før?

Man kan også få dem i andre størrelser,blandt andet en 6x54w på 120 cm. Hold da ferie en billig pris.
Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Næstved

Re: Kineser T5 lampe.

Indlæg af Bruno »

Jeg har haft en lampe næsten magen til bare i 3x54 og den virkede fint.

Jeg har dog hørt at T5 lamper med aktiv køling (blæsere) give rørne længere levetid (jeg ved det ikke med sikkerhed)

Husk dog at når det kommer fra Hong Kong er der rimelig sandsynlighed for at der kommer Told og gebyrer oven i prisen.
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

OK, hvor fik du den i 3x54?

Selv med told er det en god pris...
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Pas nu på, det er absolut ikke alle lamper hverken HQI eller T5 derude fra som er CE godkendte.
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Lars S skrev:Pas nu på, det er absolut ikke alle lamper hverken HQI eller T5 derude fra som er CE godkendte.
... og det betyder så heller intet for os, som privatbrugere :Peace:

/Kim
Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19
Postnummer: 4700 Næstved
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Bruno »

jakobvillien skrev:OK, hvor fik du den i 3x54?

Selv med told er det en god pris...
Jeg købte den i Tyskland (ebay)
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Nolan skrev:
Lars S skrev:Pas nu på, det er absolut ikke alle lamper hverken HQI eller T5 derude fra som er CE godkendte.
... og det betyder så heller intet for os, som privatbrugere :Peace:

/Kim
:T Jo det kan det komme til iflg. myndighedderne, har jeg fået afvide.

Bla. ved brænd osv. - men jeg ved ikke om hvor højt man går op i det, men jeg vil, af samme grund IKKE tage diverse lamper ( både HQI & T5 ) før jeg har en skriftlig besked fra producenten eller grossisten at de er CE godkendte - men at de ikke ''bare'' får disse godkendelser undre mig en hel del, da det jo er et rimeligt stort marked for disse lamper mm. når man ser hvad nogle lamper koster her hjemme i forhold til derude, så er der virkelig nogle der tjener ''kassen'' på et navn, men det er jo bare min mening, og jeg ved ikke hvad de giver for et ''rigtigt'' navn.
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

fiero
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 6230 Rødekro

Indlæg af fiero »

jeg kan så lige fortælle at en CE- godkendelse ikke er "bare lige" de koster kassen. vi snakker startpriser på ca 15000kr+moms.

noget helt andet nu vi snakker CE-godkendelser, så tror jeg, at over 80% af brugerne herinde har IKKE godkendte lamper. enhver form for ændring i konstruktion eller teknik kræver en NY godkendelse.
dvs alle der har løse ballaster, store reflektorer osv hvor det ikke er leveret med en directe CE i en samlet pakke, uden at man så meget som skifter en ledning er ikke godkendte.

HC
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

fiero skrev:jeg kan så lige fortælle at en CE- godkendelse ikke er "bare lige" de koster kassen. vi snakker startpriser på ca 15000kr+moms.

noget helt andet nu vi snakker CE-godkendelser, så tror jeg, at over 80% af brugerne herinde har IKKE godkendte lamper. enhver form for ændring i konstruktion eller teknik kræver en NY godkendelse.
dvs alle der har løse ballaster, store reflektorer osv hvor det ikke er leveret med en directe CE i en samlet pakke, uden at man så meget som skifter en ledning er ikke godkendte.

HC
Og en CE godkendelse skal ske på en hver model. Der er ikke nok at en type lampe får en godkendelse, alle varianterne skal have en særskilt godkendelse. I princippet skal det også ske hvis man blot skifter strømforsyningen i en computer.
Jeg læste så også at når det var noget man selv lavede uden salg for øje var det unødvendigt.

Vil også mene at den pris er helt i skoven, det virker som en staten/EU blot skal score en masse penge på det.
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

@Lars:
Det kommer aldrig til at være sådan. Enhver hjemmebrygget forlængerledning (fuldt lovlig) eller udskiftet netledning/netstik vil medføre, at CE-godkendelsen ikke længere er gyldig.

Der er derimod ingen firmaer, der må sælge el-udstyr uden en CE-godkendelse i DK. CE erstatter også den gamle DEMKO-godkendelse, så der har "altid" været regler for den slags.

/Kim
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Ja , en godkendelse koster men sådan er det jo, hvis man vil ind på et så stort marked som f.eks. EU.

Men de skulle være rimelige nemme at få, iflg. DS osv. som jeg har talt med.

Carsten : ja det lyder mærkeligt at, hvis det er rimeligt nemt at en sådan godkendelse skal koste så meget, men igen iflg. DS ( Dansk Standard ) så er det ikke så dyrt for f.eks. en akvarie lampe osv. da der jo ikke er noget særligt i dem og den måde de er bygget på - mente DS.

Kim : det har du da helt ret i, men det var sådan mere generelt det jeg skrev, jeg kan ikke lige huske det hele ordret længere, det jeg fik af vide.
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Lars S skrev: Carsten : ja det lyder mærkeligt at, hvis det er rimeligt nemt at en sådan godkendelse skal koste så meget, men igen iflg. DS ( Dansk Standard ) så er det ikke så dyrt for f.eks. en akvarie lampe osv. da der jo ikke er noget særligt i dem og den måde de er bygget på - mente DS.
Grunden til at enhver model skal testes er for at undersøge om de udsender støj strømme.

Efter sigende laver kineserne gerne en CE mærkning, selvom det aldrig har været i nærheden af det kontor som laver godkendelsen.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"