På forhånd tak

Jacob
Hvor fanger du dem henne??Thomaas skrev:Jeg har lige været ude med mit net her til aften. (der var god fangst)
Der hvor jeg napper dem har de stået i små 14 dage nu, ca 2-4 meter fra land.
Mender ude.
Carsten skrev:Der er blot lige det lille problem med mysis, at de er utroligt ustabile.
Der hvor man fanger dem idag, er der ikke en imorgen.
Det bedste tidspunkt at fange dem fra land af er nok i slutningen af maj og begyndelsen af juni. Der er vandet endnu ikke blevet så varmt. Når vandet bliver varmt, søger de ud på dybere vand.
Jeg skriver da ikke et eneste ord om opbevaring af dem.nielsk skrev:Carsten skrev:Der er blot lige det lille problem med mysis, at de er utroligt ustabile.
Der hvor man fanger dem idag, er der ikke en imorgen.
Det bedste tidspunkt at fange dem fra land af er nok i slutningen af maj og begyndelsen af juni. Der er vandet endnu ikke blevet så varmt. Når vandet bliver varmt, søger de ud på dybere vand.
Det er ikke helt rigtigt CarstenHvis man fanger moderate mængder, fx 1000 mysis rejer i en 20 L saltvand og har en transportabel luftpumpe og evt. et lille kølelegeme som kan sænke temp. et par grader i spanden så kan de holde sig levende i lang tid. Så er det bare hjem i skyggen med spanden et mørkt sted i haven. Så kan man altså have dem lidt tid..
Det er ikke så forsølsomme for temp. sving... Bare ilt niveauet er OK