Hvor tykt skal glasset til en invendig sump i 300L være ? tænkte på om man kan bruge drivhus glas ?
Når jeg skal lave overløbet havde jeg tænkt mig at købe en billig glas skære til glasset, men behøves kanterne at slibes ?
Altså binder silikonen bedre på slipende kanter eller hvordan ?
eventuelt gode råd omkring emnet modtages
Mvh Alexander
510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
der hvor du skal lime med silikone skal du ikke slibe.
Slib kun der hvor du efter montering kan komme i berøring med kanterne,
så du ikke skærer dig på disse
og som manio siger rens rigtig godt, jeg bruger selv acetone, så skal det nok holde
Mvh. Brian Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand og sikke stille der blev i det lille hjem *GG* Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Bare brug alm.sandpapir på en slibeklods det er længe fint....men det er altså meget lettere at tage målene med ned til en glarmester og få ham til at skære(koster ikke ret meget) det så det passer 1000% og så lige slibe kanterne lidt...
det er da osse let at skære glas hvis man har det liggende
Mvh. Brian Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand og sikke stille der blev i det lille hjem *GG* Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
ja vil os mene det er temlig let at skære glas bare vigtigt du holder det til en skarp kant når du skal knække glasset
ang rensningen bruger du bare acetone og akvariesilikone så skal det nok holde uden problemer