Hvornår er en snegl død?
Hvornår er en snegl død?
Jeg har lige købt 2 turbosnegle og den ene faldt pludselig ned og lå på siden på sandet. Jeg vendte den straks, men den har trukket foden næsten helt ind i skallen og sådan har den set ud i et partimer, så jeg undres lidt over, hvilke kendetegn en død snegl har
Opstart 3/1 2009
Nu med 1 eremitkrebs, 1 hugo og 2 Babylonske snegle samt diverse småkravl der fulgte med stenene
Nu med 1 eremitkrebs, 1 hugo og 2 Babylonske snegle samt diverse småkravl der fulgte med stenene
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Hvornår er en snegl død?
Normalt kan en snegl erklæres død, når låget blot hænger. En levende snegl med hus, skal trække låget i ved forstyrrelser.
Turbosnegle, er nok lidt anderledes. Dels ved at de mangler evnen til at rejse sig op igen. Men de har ogås en tendens til at blot sidde stille i dagevis for så at tage et par ture igen.
Så indtil videre ville jeg ikke gøre noget ved den.
Turbosnegle, er nok lidt anderledes. Dels ved at de mangler evnen til at rejse sig op igen. Men de har ogås en tendens til at blot sidde stille i dagevis for så at tage et par ture igen.
Så indtil videre ville jeg ikke gøre noget ved den.
- Brintlev
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Køge
er der ikke os noget med, at de lugter hvis man tager dem op
Christian
Christian
Uden akvarie
- seier
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: vordingborg
når huset er tomt er sneglen død.
Kan det ikke skabe en masse forurening i akvariet, hvis der ligger en død snegl og rådner?
Opstart 3/1 2009
Opstart 3/1 2009