Florence skrev:Det er da nano

hvad skal der i?
Pico ikke?

Der skal ikke mere i. Planen er at det bliver et lille system der bare koerer.
Lige nu er der lidt pods og orme plus to ricordea svampe.
For at ilte vandet uden at skulle bruge luftsten er der en smule Caulerpa Racemosa.
Nu er det godt nok et nyt akvarie, men der er vel gaaet en lille uge og jeg ser liv i bevaegelse saa der maa jo vaere ilt nok

Nu faar vi se hvad der sker over en periode. Jeg vil udskifte stenen med en med mere liv, men ellers faar det bare lov til at staa i vinduet med temperatur svingninger osv!
Og jeg skal lige konsulterer Eric Borneman men der er mulighed for at der kan vaere plads til en sexy shrimp.
Brian C skrev:fedt bundlag, bliver sjovt at se hvordan det udvikler sig
Ja ikke?
Sandet havde jeg med hjem fra Dominica her for en maaneds tid siden.
Konen og jeg var paa dykker ferie der og da det er en vulkan oe saa var der nogle strande med sort sand.
Jeg besluttede mig for at lave dette lille akvarie da jeg syntes sandet var specielt og var bange for at det ellers bare ville ende paa bunden af en skuffe et eller andet sted og derefter blive glemt.
Jeg tror det der bliver svaerest er at goere glas rent. Og jeg grubler over om C. Racemosa mon er den bedste slags algae eller om jeg burde udskifte med chaetomorpha saa der ikke bliver lagt roedder i sandet.
christiantt skrev:Hvordan vil du lige have det til at køre??

Jeg kan gætte at du vil skifte meget vand, men hvad med cirkulation?? Og hvad skal der i af dyr??

Hvad mener du? Der er lys, ilt og hvad mere skal der til mener du?

Nu faar vi se. Det er nok ikke en nem opgave men jeg syntes det skulle proeves.
Jeg regner ikke med at skifte vand. Hvis der bliver behov for det saa maaske en kop om ugen samtidig med at der bliver fylt den smule ferskvand paa der er fordampet.
Ingen cirkulation. Aner ikke om det kan lykkedes uden, men hvorfor ikke? Saa laenge det maaske er zoanthids og svampe skal de nok klare sig
Ja det ville uden tvivl goere det nemmere

Men charmen er at det sidder og pynter i en vindueskarm
sintamus skrev:Man kan vel altid sætte en kaffekop ved siden af

Hov..... nu gav du mig lige en ide.... hvad med et mangrove trae der stikker ud af toppen....... kunne da blive et fedt bonsai trae.