http://www.youtube.com/watch?v=W1duSSdjRb4
Hvorfor det ?.thyme skrev:men jeg tror godt nok også det larmer en del det setup
Ja.stefan_sørensen skrev:for at kunne bruge sådan en 555 timer som i snakker om, så skal pumpen være af den slags som kan sluttes til en controller, for at få den lave spænding.. eller hva??
Den er da rigtig fin den du har lavet der, hvad har du brugt af lim til din box?.mantaray skrev:Jeg har en DIY wavebox og overløbet i mit akvarie (720 l) er i den ene ende og synes absolut ikke det larmer.
Det er klart hvis vandet skal falde en halv meter i overløbet så larmer det, du skal bare sørge for at forskellen på vandstanden i overløbet og i akvariet er lille, i mit tilfælde er forskellen 10-30 mm.
Opskriften på min wavebox er her.
Som Brian forslår, har jeg også opbygget styring om en 555 timer. Pumpen er en Tunze 6100, ud over det var en jeg har købt brugt, har den kørt 24/7 siden marts sidste år.
Morten
Jeg har set flere eksempler på små waveboxe baseret på 6055-pumper. Der ligger vist også et par videoer på youtube med et par DIY.Munthe skrev:Hvis man nu ville lave den som nano wavebox, kunne men så ikke bruge en Nano stream 6055.
Ikke såfremt det er en rullende bølge, som den du får fra en wavebox, du efterlyser.stefan_sørensen skrev:kan en singel controller lave bølge funktion??
Ja Wrang bor i Sverigemantaray skrev:Mig bekendt kan du handle privat hos Sløjd-Detaljer som jeg også linkede til. Jeg mindes, at wrang engang har skrevet noget om, at han har købt limen i den svenske afdeling.
Alternativ kan limen købes via ebay til EUR 10,95. Der skal desværre bare betales fragt oveni.
Morten