Pris på Imperator
- mathiaskehlet
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 3520 Farum
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Farum
Pris på Imperator
Har gået med planer om at købe en Imperator kejser (Pomacanthus imperator) juvenile et stykke tid
Har fundet en hos en forhandler til 560kr. Er det en normalpris for en fisk på ca 5cm eller kan det gøre meget billigere?
Hilsen Mathias
Har fundet en hos en forhandler til 560kr. Er det en normalpris for en fisk på ca 5cm eller kan det gøre meget billigere?
Hilsen Mathias
- rozzzna
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6971 Spjald
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: VESTJYLLAND
Re: Pris på Imperator
det kommer vist meget an på hvor du køber den fra..
vi købte for et år siden en juvenile på 10 cm til 325 kr
- mathiaskehlet
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
ok, hvad var dine erfaringer med den? Var den i dine koraller hele tiden eller hvad? Efter hvad jeg har læste er det et spørgsmål om held and deres lyst til at æde korallerrozzzna skrev:det kommer vist meget an på hvor du køber den fra..
- UrbanSage
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: South Dakota
- Kontakt:
Jeg koebte en for ....... vel otte maaneder siden efter den skiftede farve.
Den opfoerer sig fantastisk og jeg har ikke set spor af at den spiser andet end fodder.
To ting.
1: Jeg har ladet mig fortaelle at de ikke ikke ofte skifter farve i fangenskab.
2: Fodder, det er en svaer fisk at fodre korrekt. I naturen spiser den "sponges" (hedder det svampe paa dansk?).
Det er en fantastisk flot fisk, men den er sky saa du ser den maaske ikke ofte fritsvoemmende.
Paa grund af mangel paa korrekt fodder saa bliver farverne muligvis lidt matte.
Der er nogle fisk man virkelig boer studere foer man koeber, dette er en af dem. Jeg tror det er den svaereste beboer jeg nogen sinde har skullet tage mig af.
http://www.fishlore.com/profiles_emperor_angelfish.htm
Den opfoerer sig fantastisk og jeg har ikke set spor af at den spiser andet end fodder.
To ting.
2: Fodder, det er en svaer fisk at fodre korrekt. I naturen spiser den "sponges" (hedder det svampe paa dansk?).
Det er en fantastisk flot fisk, men den er sky saa du ser den maaske ikke ofte fritsvoemmende.
Der er nogle fisk man virkelig boer studere foer man koeber, dette er en af dem. Jeg tror det er den svaereste beboer jeg nogen sinde har skullet tage mig af.

- mathiaskehlet
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
tak for info urban (og ja det hedder svamp på dansk)UrbanSage skrev:Jeg koebte en for ....... vel otte maaneder siden efter den skiftede farve.
To ting.
Vidste ikke den var svær at fodre men så ved jeg jo det nu. Hvad bruger du? Jeg plejer at skifte mellem flagefoder og artemia med mine andre fisk. Utrolig flot fisk, men man skal jo ikke altid lade sig lokke at det flotte "look"

- rozzzna
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
min åd alt der kom ned til den og den var ganske pænt rund.. desværre døde den under et massivt udbrud af hvide pletter selvom den så sund ud..
den åd også gerne noritang..
den var meget sky de første par uger men derefter svømmede den egentligt ganske normalt rundt..
en rigtigt flot fisk
den åd også gerne noritang..
den var meget sky de første par uger men derefter svømmede den egentligt ganske normalt rundt..
en rigtigt flot fisk
- mathiaskehlet
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
han nu læst den sidste times tid om denne fisk på diverse sider. Det er meget blandet erfaringer folk har med denne art 

- rozzzna
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
ville heller ikke anbefale den til uerfarne akvarister.. - det var vi selv og vi mistede den..
- UrbanSage
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: South Dakota
- Kontakt:
Saa blev jeg lidt klogeremathiaskehlet skrev:tak for info urban (og ja det hedder svamp på dansk)
Vidste ikke den var svær at fodre men så ved jeg jo det nu. Hvad bruger du? Jeg plejer at skifte mellem flagefoder og artemia med mine andre fisk. Utrolig flot fisk, men man skal jo ikke altid lade sig lokke at det flotte "look"

Jeg fodrer nori. Dagligt to ark paa ca. 10cmx20cm (har ogsaa kirurg fisk).
Derudover tre gange om ugen en frossen kube af mit eget miks. Stoerrelse er normal isterning (maaske 30cm3).
Mit eget fodder er et blendet miks af nori, flager, pellets og maaske 10 typer frost fodder jeg havde koebt. Fra bloodworms til krill. Et fodder er en slags med svampe der blev koebt specifikt til denne fisk. Der er en masse guf i. Der blev tilsat en halv flaske super selcon, derefter blev det blendet til en konsistens der har fine til mindre fine partikler. Og saa i fryseren

Det var dyrt at koebe saadan lige paa en gang, men det holder temmeligt laenge saa over en periode er det ikke saa slemt syntes jeg. Billige ingrediencer kan ogsaa findes i frost afdelingen i Bilka eller frisk fisk/skaldyr. Fem blendede friske store rejer varere temmeligt laenge og koster ikke det store.
Det er en masse mad paa en uge, men jeg er ikke den der mener at et akvarie skal vaere saa rent at der ikke er partikler i vandet

- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
juvenile er noget nemmer og holde en en voksen fisk. og prisen ligger normalt omkring de 350 - 400 kr. ( juvenile )mathiaskehlet skrev:han nu læst den sidste times tid om denne fisk på diverse sider. Det er meget blandet erfaringer folk har med denne art
for en XL Imperator mellem 800 - 900 kr.
Når jeg siger normalt så er det ca. de priser der bliver kørt med hvor jeg køber mine fisk
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
Nu har jeg set Selcon nævnt i forbindelse med flere opskrifter, bla én af Eric Borneman
er det et produkt der er til at få fat på, her på denne side af atlanten, eller findes der et lignende produkt herovre?
er det et produkt der er til at få fat på, her på denne side af atlanten, eller findes der et lignende produkt herovre?
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier