Advarsel til brugere af ATB skummere.
- KimJ
- Foxface
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 4863 Eskilstrup
- Saltvand siden?: 1979
- Geografisk sted: Falster
- Kontakt:
Advarsel til brugere af ATB skummere.
Hvis man er en af dem som har købt en 2nd line ATB skummer, er der grund til at være lidt på vagt; de første eksemplarer var monteret med et Sicce psk2500 pumpehoved, både dem med lyddæmpning, og dem uden. Der er en risiko for at ledningen til pumpen er defekt, der hvor den går ind i pumpehuset.
ATB er klar over problemet, og har for nuværende valgt at levere skummerne med en EHEIM pumpe i stedet, som dog ikke kan fåes i lyddæmpet version. Jeg henvendte mig direkte til ATB, for at høre om der var en mulighed for at min pumpe kunne være en risiko, og hvad der kunne gøres ved det, og fik øjeblikkelig tilbudt at få tilsendt en EHEIM i stedet for den pumpe jeg havde (som iøvrigt virkede fint) Jeg tog imod tilbuddet, og har modtaget den nye pumpe, som faktisk siger lige så lidt som den gamle. Efterfølgende har jeg kigget lidt nærmere på den gamle pumpe, og opdaget, at yderisoleringen på ledningen, faktisk er revnet lige der hvor den går ind i pumpehuset, så pas på!
ATB er klar over problemet, og har for nuværende valgt at levere skummerne med en EHEIM pumpe i stedet, som dog ikke kan fåes i lyddæmpet version. Jeg henvendte mig direkte til ATB, for at høre om der var en mulighed for at min pumpe kunne være en risiko, og hvad der kunne gøres ved det, og fik øjeblikkelig tilbudt at få tilsendt en EHEIM i stedet for den pumpe jeg havde (som iøvrigt virkede fint) Jeg tog imod tilbuddet, og har modtaget den nye pumpe, som faktisk siger lige så lidt som den gamle. Efterfølgende har jeg kigget lidt nærmere på den gamle pumpe, og opdaget, at yderisoleringen på ledningen, faktisk er revnet lige der hvor den går ind i pumpehuset, så pas på!
- William Jr
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
Re: Advarsel til brugere af ATB skummere.
- Samme advarsel går for ATI som anvender samme pumpe. Af grunde som anført ovenfor fik jeg ombyttet to pumper...
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

- StarF
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
tilbyder ati nye pumper? har haft min ati 250 i et års tid nu godt nok.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions: 2
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Starf - Ja det vil jeg da også godt vide ?
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions: 349
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Ja det vil jeg da også meget gerne vide. Strøm og saltvand kan være en halvfarlig cocktail når det ikke er adskildt af isolering..
SPS : Stability provides succes
- exzos
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 8900 Randers
Men det er træls og først opdage der var fejl på ens pumpe når skaden er sketCarsten skrev:Der er jo ingen der siger at alle pumperne har fejlen.

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions: 2
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Ja det skal nok passe at det knalder sikringen den weekend du er væk = død balje !exzos skrev:Men det er træls og først opdage der var fejl på ens pumpe når skaden er sket
Mvh
Brian
[/center]
Brian

- KimJ
- Foxface
- 17
- Postnummer: 4863 Eskilstrup
- Saltvand siden?: 1979
- Geografisk sted: Falster
- Kontakt:
Jeg ville jo umiddelbart være mere bekymret for, om det skete medens jeg selv stod med armen i baljen.
PSK2500 bliver brugt til rigtig mange skummere, både som originale og rebadgede/ombyggede, så jeg tror godt man kan gå ud fra, at der er tale om et rimeligt isoleret (get the pun?) problem.
Min pumpe virkede, som nævnt fint, men så altså sådan her ud, ved efterfølgende inspektion:

Der er nok ikke nogen grund til at panikke totalt, men det er måske en god ide lige at kigge efter, hvis man har en pumpe som den!
Jeg vil i denne forbindelse gerne rose ATB for den måde de har håndteret sagen for mit vedkommende! Der blev ikke på noget tidspunkt sat spørgsmålstegn ved, om pumpen skulle udskiftes, og de ville heller ikke have den gamle pumpe tilbage. Det tog ca. en uge, fra jeg henvendte mig til dem i Østrig, til posten leverede den her hos mig. Hvis bare alle producenter havde den samme service...
PSK2500 bliver brugt til rigtig mange skummere, både som originale og rebadgede/ombyggede, så jeg tror godt man kan gå ud fra, at der er tale om et rimeligt isoleret (get the pun?) problem.
Min pumpe virkede, som nævnt fint, men så altså sådan her ud, ved efterfølgende inspektion:

Der er nok ikke nogen grund til at panikke totalt, men det er måske en god ide lige at kigge efter, hvis man har en pumpe som den!
Jeg vil i denne forbindelse gerne rose ATB for den måde de har håndteret sagen for mit vedkommende! Der blev ikke på noget tidspunkt sat spørgsmålstegn ved, om pumpen skulle udskiftes, og de ville heller ikke have den gamle pumpe tilbage. Det tog ca. en uge, fra jeg henvendte mig til dem i Østrig, til posten leverede den her hos mig. Hvis bare alle producenter havde den samme service...
- William Jr
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
Jeg havde udelukkende denne dialog med sælger, Jeg kan herfor ikke være meget behjælpelig med info, el. kontakt oplysninger omkring ATI.
- Omtalte problem sammen med andre aftaltes byttepris med sælger, som tog min ATI tilbage. Og jeg valgte istedet BK SM 250, dette indenfor ca. 3 mdr.
- Omtalte problem sammen med andre aftaltes byttepris med sælger, som tog min ATI tilbage. Og jeg valgte istedet BK SM 250, dette indenfor ca. 3 mdr.
/Flemming,