Ricordea Florida

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
Tom Ekelund
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions: 0
17
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Kolding

Ricordea Florida

Indlæg af Tom Ekelund »

Da mine Ricordea Florida vokser og deler sig som (pest) ja selv på glasset i mit akvarie.
Vil jeg lige høre hvordan jeg nænsomt fjerner dem for brug i nogle af de andre baljer .
mvh. Tom

200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
Brugeravatar
Thomas
Foxface
Foxface
18
Postnummer: 6705 Esbjerg Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg, Andrup

Re: Ricordea Florida

Indlæg af Thomas »

hvis de virkelig breder sig som pesten så kan jeg da godt aftage et par stykker, hvis man da må se nogle billeder. :hehe:

Men hensyn til hvordan du flytter den så kan du prøve at klemme på foden af dem enden med en negel eller med noget andet passende. så skulle de gerne slippe taget fra stenen eller ruden.
Mvh. Kia og Thomas
130L RSM med Tunze doc 9002, kul og Rowaphos i "sumpen". Nitratfilter externt. kørt siden 2007
Brugeravatar
rozzzna
Kejser fisk
Kejser fisk
17
Postnummer: 6971 Spjald
Geografisk sted: VESTJYLLAND

Indlæg af rozzzna »

sætter et ph til at give ret meget strøm rettet mod det område du vil have skiverne væk fra.. så slipper de af sig selv efter nogen dage..

ellers kan du tage en kniv og skære et lille lag af stenen under skivens fod af.. hvis de sidder på glas kan du bare løsne dem ved at lade kniven glide ned under foden..
Brugeravatar
Tom Ekelund
Naso kirurg
Naso kirurg
17
Postnummer: 6000 Kolding
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af Tom Ekelund »

Thomas skrev:hvis de virkelig breder sig som pesten så kan jeg da godt aftage et par stykker, hvis man da må se nogle billeder. :hehe:

Men hensyn til hvordan du flytter den så kan du prøve at klemme på foden af dem enden med en negel eller med noget andet passende. så skulle de gerne slippe taget fra stenen eller ruden.
Hvis det har interesse så kan du hente 2-3 stk. :y :K
mvh. Tom

200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"