Med andre ord proberne kan ikke bare flyde rundt i et hjørne af sumpen. Derfor denne lille vejledning om hvad jeg har gjort på under 2 timer.
Inden nogen eventuelt starter på nedenstående projekt vil jeg lige bemærke, at kabelforskruningerne til proberne kan undværes og så bare lade proberne hvile i nogle passende størrelse huller, men da jeg prøvede fandt jeg ud af, at der skulle ikke meget flow til før end de lagde sig 10-15dg ned i forhold til lodret.

Materialer:
- Nogle små stykker akryl (plexiglas)
- M20 kabelforskruninger med ”møtrik”, passer til GHL prober
- En stump 12 mm PVC rør
Værktøj:
- ø22 mm savbor
- Varmepistol / gasbrænder til bukning af akryl

Pladen hvori probeholderne (kabelforskruningerne) bliver monteret er et stykke 4 mm akryl med størrelsen 200x50 mm. Det passer med 3 forskruninger til prober samt en forskruning til PVC røret.

Jeg borede ø22 mm huller, det passer til M20 forskruningerne.

Selve holderen består af 2 stykker akryl der varmebukkes i 90dg (vinkelret) så de kan holde om sumpens kant.

Inden de bukkes skal der bores huller i pladerne. I den ene plade borede jeg ét hul, i den anden borede jeg to huller tæt på hinanden og med lidt efterbehandling med en fil fik jeg lavet et ovalt hul.
Dermed kan vinklerne justeres i forhold til hinanden afhængig af glastykkelsen.
Nu mangler der bare et stykke 12 mm PVC rør der bruges som afstandsholder til pladen med proberne.
Hvis der er mange prober monteret og pladen har problemer med at holde balancen, kan man vælge at bruge 2 stk. PVC rør, ét i hver ende af pladen.
Morten