Sicce pumper - hvorfor er dårlig kvalitet så dyr?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
martin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2700 Brønshøj
Geografisk sted: Brønshøj

Sicce pumper - hvorfor er dårlig kvalitet så dyr?

Indlæg af martin »

Jeg er den til tider lykkelige indehaver af en BM 160 skummer, den ulykkelige del skyldes altid pumpen. En sicce, eller PSK 2500 som den kendes som når det er til en bm skummer.

Mine ulyksaligheder skyldes den efter min mening rimelig ringe kvalitet som de har. Jeg var indehaver af to, men den ene brændte ledningen over for en uge siden. Det var desværre den stille af dem. Den anden som jeg nu har sat til har problemer med at starte efter at have været slukket, det har betydet at jeg har været nødt til at trimme nettet på rotoren så meget ned at skummeren nu støjer pænt. Og ja den er afkalket.

Jeg har det princip at kritiske ting, så som returpumpe og skummerpumpe bør man have en backup af. Så jeg satte mig ned for at finde en ny pumpe magen til som erstatning for den som brændte af. Saltvandsbutikken vil have 925 kr for den og aquafair.de vil have 109 euro.

Dette leder til spørgsmålet, hvorfor skal en pumpe som IMHO er så ringe kvalitet være så dyr? Er der noget med nogle patenter som skal betales eller ?
/martin
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Sicce pumper - hvorfor er dårlig kvalitet så dyr?

Indlæg af Carsten »

Dine erfaringer overrasker mig noget. Brian og jeg var nok de første som investerede penge i BM skummere. Jeg har haft lidt små problemer med skummeren, men ikke med pumperne. De kører bare derud af og siger intet.

Hvorfor pumperne skal være så dyre, det er vi jo nok ikke de rette til at svare på,
men jeg vil give dig ret i at ca 900 kroner er mange penge for en cirkulations pumpe.
Brugeravatar
martin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2700 Brønshøj
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af martin »

Ja egentlig også mig, men der er desværre ret stor forskel på de 2 pumper. Har også været ude ved en anden, kan dog ikke huske om det var en 160'er eller en 200'er men den pumpe siger stort set intet.
/martin
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Er du så sikker på at det ikke er selve konstruktionen af skummeren der er årsagen til larmen??
Var du ikke også ude hos mig??
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

- Det har uden tvivl været en god skummer engang... Den jeg hørte var den "gamle" model, og jeg bestilte en i den tro at det jeg fik var ligeså godt!

Men det var en slem skuffelse... Jeg kan tilslutte mig det med larmen, og jeg måtte ombytte 2 pumper fordi at yderisoleringen på ledningen slap sit fæste!!

- Så den røg retur til sælger som reklamation...

Det er mange penge for en middelmådig skummer, som afgjort i min bog ikke er sine penge værd!!
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

da jeg købte en bm 200 i sin tid sad der en eheim 1260 med nålehjul ,det var krem----
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Indlæg af Jerslev »

Kan kun tilslutte mig Oes erfaringer med Eheim. Har selv i tidernes morgen brugt Sicce spandpumper, men de holdt ikke længe sammenlignet med Eheim. Eheim er også klart bedre end Aqua bee og OR, synes jeg - de larmer mndre, og kvaliteten er i top - de er også lidt dyrere og bruger lidt mere strøm, men som returpumpe er den meget pålidelig og støjsvag. Så klart et bedere alternativ

Og så er det hurtigt og nemt at få reservedele fra Akvarie West, der har alt i Eheim.

jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Min BM250 har kørt upåklagelig, og kan slet ikke genkende at den er dårlig som nogle giver udtryk for.........Har end ikke afkalket den endnu har hvor den snart har kørt 1 års tid i mit akvarie.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"