HJÆÆÆÆÆÆÆLP!! Hurtig
-
- Naso kirurg
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 6950 Ringkøbing
- Geografisk sted: Vestjylland
HJÆÆÆÆÆÆÆLP!! Hurtig
hejsa.
har total alert. min anemone forsvandt for et par dage siden og så i dag undrede jeg mig over at vandet så så mælkehvidt ud, så tænkte jeg straks at anemonen var død, hvilket jeg også fandt ud af. har lige hevet den op..
har brug for assistance, så hvis du gad og ringe mig op hurtigst mulig på 41272432 og snakke lidt mig om hva jeg skal gøre.
havde nemlig målt nitrat dagen før hvilket viste enorm meget nitrat.
ring venligst, går ikke i sæng forløbig.
hva skal jeg gøre? vandet er total mælkehvidt
mvh steffan
har total alert. min anemone forsvandt for et par dage siden og så i dag undrede jeg mig over at vandet så så mælkehvidt ud, så tænkte jeg straks at anemonen var død, hvilket jeg også fandt ud af. har lige hevet den op..
har brug for assistance, så hvis du gad og ringe mig op hurtigst mulig på 41272432 og snakke lidt mig om hva jeg skal gøre.
havde nemlig målt nitrat dagen før hvilket viste enorm meget nitrat.
ring venligst, går ikke i sæng forløbig.
hva skal jeg gøre? vandet er total mælkehvidt
mvh steffan
-
- Rev haj
- 16
- Postnummer: 5000 Odense C
Re: HJÆÆÆÆÆÆÆLP!! Hurtig
Du ska skynde dig at skrive en 30-40% vand så du får meget af nitraten væk.
-
Vandskifte + Aktivt kul .. Andet er der næsten ikke at gøre her og nu.
Steen
Steen
-
- Naso kirurg
- 17
har lige fået styr over det.. vandet er helt mælkehvidt, har fået sat 50 l til blanding og så skifter jeg vand imorgen når jeg kommet hjem fra arbejde. Har desværre ikke noget kul.
har skruet skummeren op og stilk vækkeuret til engang i nat så koppen kan tømmes, så må jeg lave vandskifte indtil nitraten ser fornuftig ud?
har skruet skummeren op og stilk vækkeuret til engang i nat så koppen kan tømmes, så må jeg lave vandskifte indtil nitraten ser fornuftig ud?
- christiantt
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
Hvor stort er akvariet?? Og hvis det er noget "ordentlig" salt, så tager det ikke mere end ½ time før saltet er ordentlig opløst. Hvis det nye saltvand er varmt nok, så skifter du det bare.
Men som de andre siger - ud og få købt noget aktivt kul. Det fjerner nogle af de dårlige ting som der er kommet i vandet. Resten skal fjernes ved et par store vandskift.
Men som de andre siger - ud og få købt noget aktivt kul. Det fjerner nogle af de dårlige ting som der er kommet i vandet. Resten skal fjernes ved et par store vandskift.
-
- Rev haj
- Reactions: 43
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
Jeg har aktivt kul, som du kan få noget af, hvis du kan hente det, og som du ved bor jeg i Ringkøbing
jerslev
jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
-
- Kejser fisk
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Da min annemone gik i pumpen og blev kvadret, med mælkehvidt vand tilfølge som desuden begyndte at lugte dårligt, skiftede jeg ca. 50% vand, tilsatte max dosis easy life, og skiftede kul.
Efter nogle dage var akvariet tilbage til normalt igen. Måske med nogle skæve værdier, men ikke noget der gav problemer.
Ved ikke om andre er enige med brugen af easy life?
Efter nogle dage var akvariet tilbage til normalt igen. Måske med nogle skæve værdier, men ikke noget der gav problemer.
Ved ikke om andre er enige med brugen af easy life?
- mipe
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Jeg syntes godt nok det er modigt at vente næsten et døgn, inden man skifter vand efter sådan en ulykke.
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
-
- Kejser fisk
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Hold da k... ja, det lagde jeg ikke lige mærke til, håber ikke det er det døde hav han kommer hjem tilmipe skrev:Jeg syntes godt nok det er modigt at vente næsten et døgn, inden man skifter vand efter sådan en ulykke.

Jeg ville stresse rundt for at få lavet vand så det kunne blive skiftet i en fart. Det kan bare ikke gå hurtigt nok

-
- Naso kirurg
- 17
ingen af mine fisk, koraller aller rejer fejler noget.. min kæreste har været hjemme og kigge her til middag. og de svømmer rundt som intet er hændt. Blandingen skal mindst køre 3 timer. men det bliver skiftet 50 liter i mit rsm når jeg kommer hjem fra arbejde idag.
Men er du færdig den anemone stank, var selv ved at kaste op fordi den stank så meget. så får jeg skaffet noget aktiv kul og får kørt med det noget tid samt et par store vandskifter her i den næste uges tid.
Men er du færdig den anemone stank, var selv ved at kaste op fordi den stank så meget. så får jeg skaffet noget aktiv kul og får kørt med det noget tid samt et par store vandskifter her i den næste uges tid.
- Helena
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Hvad er det for en blanding der skal køre mindst 3 timer????????
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
-
Når saltet er opløst er det klar til brug sådan fungere det her hjemme.
Når jeg har lavet 50L osmosevand blander jeg saltet i spanden og hælder vand i køre hånden runt så det bliver blandet. Tapper 50L vand fra sumpen og når det er sket checker jeg salt indholdet i det nye vand .. justere ind og hælder det på akvariet.
Dette er gjort på 20min alt sammen dog når osmosevandet er klar.
Steen
Når jeg har lavet 50L osmosevand blander jeg saltet i spanden og hælder vand i køre hånden runt så det bliver blandet. Tapper 50L vand fra sumpen og når det er sket checker jeg salt indholdet i det nye vand .. justere ind og hælder det på akvariet.
Dette er gjort på 20min alt sammen dog når osmosevandet er klar.
Steen
-
- Naso kirurg
- 17
jeg har bare fået af vide at saltet er godt af at stå i en go stykke tid, ellers kan det godt være hård ved slimhinder og gæller på fisk. når det er blandet tager det heller ikke mere en 10 min for mig at skifte. 

-
- Rev haj
- 19
det er normalt også god latin, men i nødsituationer kan man være tvunget til mange hovsa-løsninger. Nyblandet saltvand er skrap kost. Hvorfor ved jeg egentlig ikke - nogen der kan give et svar på det?
Men du har fået aktivt kul og kan skifte vand med en pumpe du lånte, så mon ikke situationen stabiliserer sig i løbet af et par dage
jerslev
Men du har fået aktivt kul og kan skifte vand med en pumpe du lånte, så mon ikke situationen stabiliserer sig i løbet af et par dage
jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
-
- Naso kirurg
- 17
Jerslev skrev:det er normalt også god latin, men i nødsituationer kan man være tvunget til mange hovsa-løsninger. Nyblandet saltvand er skrap kost. Hvorfor ved jeg egentlig ikke - nogen der kan give et svar på det?
jerslev
hej jerslev.. den pumpe var der sku noget mere tryk i end den lille jeg havde så det gik sku hurtigt med vandskiftet

kan jeg så ikke bare nøjes med at 30 l vandskifte igen her om et par dage ?=
-
- Rev haj
- 19
Det var da godt, at du har fået stabiliseret situationen. Prøv du bare med 30 liter.
Har det aktive kul fået klaret vandet en smule op?
Polypperne på den anden sten, jeg opbevarer for dig, er ved at åbne, så e overlever altså også
jerslev
Har det aktive kul fået klaret vandet en smule op?
Polypperne på den anden sten, jeg opbevarer for dig, er ved at åbne, så e overlever altså også
jerslev
-
- Naso kirurg
- 17
Ja det gør det, det er ikke noget at se "det mælkehvide vand" så det bare godt
.
det var dejligt de var os lukket sammen i lang tid så det tager nok lidt tid for dem at åbne sig igen.

det var dejligt de var os lukket sammen i lang tid så det tager nok lidt tid for dem at åbne sig igen.