tror altså det er en krabbe fordi på min orange stjerne mistede den et ben og nr2 ben var skadet. den bevæger sig minimalt. sandsøstjerne bevæger sig fint men er skadet i den ene arm. Har et rsm. så det kan godt være det evt. er for småt?
Der er vist også noget med at de røde ( kan ikke lige huske navnet ) når de første begynder at midste et ben så er de på vej til at dø, sådan gik det desværre med mine 2, de var godt nok flotte men de lever vist ikke så langtid i et akvarie vist max 2 år
Lars S skrev:Der er vist også noget med at de røde ( kan ikke lige huske navnet ) når de første begynder at midste et ben så er de på vej til at dø, sådan gik det desværre med mine 2, de var godt nok flotte men de lever vist ikke så langtid i et akvarie vist max 2 år
okay, de røde så mener du orange ? ... synes bare det er mærkeligt at det lige pludselig sker at mine stjerne bliver skadet/dræbt. min orange har gået heri i omkring et halv år.
Benjaminkn skrev:forstår bare ikke hvordan at det skulle blive til en ny søstjerne?
Det er lidt i stil med at skiveanemoner kan dele sig til nye skiver. Det er ikke ualmindeligt inden for primitive livsformer med denne form for reproducering. Kan man kalde det aseksuel formering, knopskydning eller måske vegetativ formering som brugt indenfor plante verdenen.
Lars S skrev:Der er vist også noget med at de røde ( kan ikke lige huske navnet ) når de første begynder at midste et ben så er de på vej til at dø, sådan gik det desværre med mine 2, de var godt nok flotte men de lever vist ikke så langtid i et akvarie vist max 2 år
okay, de røde så mener du orange ? ... synes bare det er mærkeligt at det lige pludselig sker at mine stjerne bliver skadet/dræbt. min orange har gået heri i omkring et halv år.