Hvordan og med hvad fodre i jeres koraler og anemoner....bruger i pipetter, og hvis ja, hvor får man sådan en billigt

Mvh
John
Der er ikke meget phytoplankton i den blanding, fodre du ikke med andet?UrbanSage skrev: Jeg blender selv mit akvarie mad. Jeg har en blended blanding af mysis, silversides, bloodworms, cyclops, krill, rotifers og lidt toerfodder.
Det fryser jeg saa i smaa is terninge forme. Det holder i mange maaneder.
Phytoplankton? Hvad skulle jeg bruge det til mener du?mipe skrev:Der er ikke meget phytoplankton i den blanding, fodre du ikke med andet?
phytoplankton er til filterfeeders, og nogle koraller, pods og lignendeUrbanSage skrev:Phytoplankton? Hvad skulle jeg bruge det til mener du?mipe skrev:Der er ikke meget phytoplankton i den blanding, fodre du ikke med andet?
Jeg fodrer kirurg fiskene med 2 10x15cm nori ark dagligt plus pellets til tider.
Nu tager jge lige din start op igen.sintamus skrev:Hej
Hvordan og med hvad fodre i jeres koraler og anemoner....bruger i pipetter, og hvis ja, hvor får man sådan en billigt![]()
Mvh
John
Jo tak, det ved jegBrian C skrev:phytoplankton er til filterfeeders, og nogle koraller, pods og lignende
Dette er ikke korrekt.mipe skrev:En meget stor del af vores koraller spiser altså også phytoplankton, både gorgonier, hydroider, skiveannemoner og mange stenkoraller gør, jeg bruger også den med de frosne terninger men med tang og flage foder i også.
Jeg syntes da nok mit svar er al den information du skal bruge.sintamus skrev:Lars....jeg håber da ikke du mener at jeg ikke skal fodre mine koraller og anemone...eller hva?...men jeg har vel heller helt fået svar på mit start indlæg endnu
Det vil de nok blive glade for, men der skal vaere et system paa plads der kan tage sig af den oegede maengde naering. Naar korallerne spiser det forsvinder det ikke permanent. Det dukker op igen som uorganisk fosfat (hvis jeg husker ret). Og alger er glade for denne fosfatthyme skrev:Interessant, ku da være man skulle prøve at fodre korallerne lidt
Jeg skal ind til saltvandsbutikken inden længe, de har marine snow. Kan det bruges til fodring af koraller?
Helt korrekt men zooplankton(hjuldyr - rotifers)mipe skrev:Hvis man kigger på forskellige koral søgesider, for eksempel http://www.meerwasser-lexikon.de/kategorie/95.html her er næsten halvdelen af Acropora´erne udnævnt til at spise plankton.
Jeg vil tro den kan klare det, den har kørt i ca 20 måneder alle værdier har egentlig altid være gode (pånær kh som jeg virkelig skal være efter) og så kører det med vsv som jeg har gjort i lidt over et år.UrbanSage skrev:Jeg syntes da nok mit svar er al den information du skal bruge.sintamus skrev:Lars....jeg håber da ikke du mener at jeg ikke skal fodre mine koraller og anemone...eller hva?...men jeg har vel heller helt fået svar på mit start indlæg endnu
Jeg siger du kan goere det paa flere maader og saa giver jeg dig en opskrift paa hvad jeg selv fodrer.
Hvad ellers mangler du at vide?
Det vil de nok blive glade for, men der skal vaere et system paa plads der kan tage sig af den oegede maengde naering. Naar korallerne spiser det forsvinder det ikke permanent. Det dukker op igen som uorganisk fosfat (hvis jeg husker ret). Og alger er glade for denne fosfatthyme skrev:Interessant, ku da være man skulle prøve at fodre korallerne lidt
Jeg skal ind til saltvandsbutikken inden længe, de har marine snow. Kan det bruges til fodring af koraller?
Desuden ville jeg ikke bruge reefsnow da det er doed phytoplankton saa vidt jeg husker....
Jeg ved ikke om cyclop-eeze fåes i landet, men ellers fåes det i Tyskland, i frysetørret tilstand.UrbanSage skrev:Kan man i Danmark ikke koebe cyclopeeze? Det er en udemaerket start.
Men grunden til at jeg bruger en blender er at der er en masse forskellige partikkel stoerrelser i den mad jeg laver. Der er lidt til alle sammen
Det behoever heller ikke koste meget.
En tur i supermarkedet og koeb friske muslinger, rejer, squid osv og saa hjem og blend det.
Okay, men det er jo ret misvisende så, for ved nogle står der Plankton, Zooxantheller/Lys og ved andre står der kun Zooxantheller/LysCarsten skrev: Helt korrekt men zooplankton(hjuldyr - rotifers)
Det kommer an på hvem der har lavet beskrivelsen af korallen.mipe skrev:Okay, men det er jo ret misvisende så, for ved nogle står der Plankton, Zooxantheller/Lys og ved andre står der kun Zooxantheller/LysCarsten skrev: Helt korrekt men zooplankton(hjuldyr - rotifers)
Sporeelemeter har intet med foder at gøre.mipe skrev:Hvad så med mineral foder, for eksempel Grotech´s ABC og Easy-Life Maxicoral er det noget man kan bruge?
P.S. Cyclops (frost) kan ihvertfald købes ved Petsupply.
Nej det er det ikke. cyclopseeze er et lille krebsdyr på størrelse med en nyklækket artemia, men langt mere rødt.thyme skrev:Ved petsupply.dk kan man få zooplan ved korallen.dk
http://www.korallen.dk/product.asp?product=1809
det er vel noget lignende cyclopeeze ?
Easy-Life Maxicoral er bare det samme som Grotech.Carsten skrev: Sporeelemeter har intet med foder at gøre.
Det der easylife, ved jeg ikke hvad erfor en størrelse.
Cyclops og cyclopseeze har intet med hinanden at gøre ud over de første 6 bogstaver
Man kan også få en foder pipette hos saltvandsbutikken:sintamus skrev: Hvordan og med hvad fodre i jeres koraler og anemoner....bruger i pipetter, og hvis ja, hvor får man sådan en billigt![]()