Donering af levende og udstyr til Akvariet i "min" børnehave

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Dan-P
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
16
Postnummer: 5000 Odense C

Donering af levende og udstyr til Akvariet i "min" børnehave

Indlæg af Dan-P »

Jeg arbejder til hverdag i en børnehave og jeg har nu stået for et ferskvandsakvarie som jeg er ved at dø af kedsomhed over (da jeg har et superflot nano saltvandsakvarie derhjemme :) ). Her i påskeferien sprang akvariet så i læk og vi skal have et nyt sat op. Jeg har så fået min boss overbevist om at saltvand ville være meget sjovere og spændende for alle børnene, men børnehavens pengepung vender næsten vrangen udad så det er ikke noget specielt det kan blive til og så gider jeg næsten ikke gå igang med det hvis det kun bliver lavet halvt.
Derfor sidder jeg lidt på knæ for jer og spørger om der er nogle der har nogle gamle pumper, lys, fragmenter, fisk, inverbrater, LS, salt og andet de kunne tænke sig at donere til det 54L jeg vil sætte igang herude.
Der kommer selvfølgelig billeder og alt op ad projektet m.m. Jeg håber der er nogle der kunne tænke sig at hjælpe mig og børnene med at få et rigtig spændende akvarie istedet for at kigge på gubbier og sværdrager :P

Mvh.
Dan Povlsen - Pilebækken i agedrup / odense
Mit 430L mix reef.

viewtopic.php?f=93&t=59133
Brugeravatar
iceMD
Kejser fisk
Kejser fisk
18
Postnummer: 9210 Aalborg SØ
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Aalborg SØ

Re: Donering af levende og udstyr til Akvariet i "min" børnehave

Indlæg af iceMD »

Jeg håber da virkeligt i slipper for at se på et par kedelige guppyer:T detsværer bor jeg bare selv for langt væk til at hjælpe, og har heller ikke noget der kan bruges :embarassed: har du prøvet at søge nogen af de lokale foreninger om penge? :wink:
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Ikke for at være negativ, men hvem skal passe akvariet når du er på ferie, eller finder dig et andet job en dag, har snart set så mange usle akvarier, og kaniner, og geder, og jeg ved ikke hvad rundt omkring, i diverse børnehaver, sfoér osv. Min helt ærlige mening er at dette ikke hører til i en institution, hvis børnene skal omgås dyr kan de gøre det hjemme, ved godt det lyder negativt, det er det ikke :GO
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

- Enig med Helena

Skal der endelig være fisk var guppy det bedste valg da de bedre tåler at leve i nogle sure pytter...

- Heller ikke for at lyde negativ!
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Dan-P
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 5000 Odense C

Indlæg af Dan-P »

Det har vi skam også fået snakket om osv :) Vi bor alle tæt på børnehaven så i ferieperioden er der hele tiden mindst en der kan fylde vand på eller fodre de to klovnfisk der skal gå deri.
Og når jeg engang stopper derude for at læse videre piller jeg det ned og laver det om til ferskvand igen. Så håber på lidt ekstra forståelse nu :)
Mit 430L mix reef.

viewtopic.php?f=93&t=59133
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions: 47
18
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af nbd »

Jeg synes det lyder som et rigtigt spændende projekt. Det er især blandt mindre børn, man kan skabe interesse for dyr og natur - og måske kommende saltvandsakvarister ;-). Og jeg er sikker på at en Nemo eller to vil være et hit.
Jeg vil gerne bidrage med levende sten - men de skal afhentes i Kolding, hvis det har interesse.
Niels
Zacho
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
17
Postnummer: 2200 København N
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Kbh N

Indlæg af Zacho »

Synes at det lyder som en god ide, hvis det bliver passet ordenligt. Ville være rigtig æreligt hvis det endte med at blive et af de "døde" akvarier som man ser div offenlige steder.

Har et fragment af en sarphyton som du godt må få til projektet.
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
20
Postnummer: 8270 Højbjerg
Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus

Indlæg af mastou »

Jeg synes også det lyder som en god ide, og vil da også godt smide et par fragmenter og lidt Caulerpa efter det, men hvor meget lys har du planer om for det afgør jo hvilke koraller der er relevante. Samtidig er der jo lige transport fra Århus til Odense...

Og har du egentlig husket at der nok kommer nogle omkostninger når lyset skal skiftet (pære eller rør) osv.

/Magnus
bjornjensen
Klovnfisk
Klovnfisk
16
Postnummer: 5550 Langeskov

Indlæg af bjornjensen »

Lyder da som en super idé, så får børnene noget anderledes at se på! Det kan da kun være positivt. Jeg har desværre ikke selv noget at bidrage med lige for tiden! Men kan da være jeg får det, når jeg skal have ny balje ;)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"