RSM 250 på 3 dagen

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
Brintlev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Køge

RSM 250 på 3 dagen

Indlæg af Brintlev »

Fik mit RSM 250 i onsdags, nice:-) satte levende sten i torsdag morgen. og sand i fredag....

Har varmeproblemmer som alle andre, kører med en rum temperatur på 22-23 grader. kører med alle blæsere tændt, og alligevel er der en teperatur på 28 grader i akvariet. ØV ØV.

Nå men her er et par billeder af akvariet...

I øvrigt tror jeg allerede der er nogle grønne alger på vej, men har ikke set nogle brune alger endnu, troede ellers først det var dem som ville dukke op. Se et af billederne er det ikke grønne alger?

Desuden kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen der kan se hvad det er der vokser på den ene sten, er det en koral?

har ligeledes allerede obseveret 4 små snegle....
Vedhæftede filer
Er dette en koral?
Er dette en koral?
P4040507.JPG
er det her grønne alger, der er på vej
er det her grønne alger, der er på vej
Uden akvarie
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: RSM 250 på 3 dagen

Indlæg af Carsten »

Det er lidt svært at sige helt præcist hvad der vokser på stenen, dertil er billedet ikke tæt nok på.
Med algerne så er det godt nok grønalger, men der er også nogle boblealger. Dem bør de forsigtigt løsne og tage op uden de går i stykker. Gør du det nu sparer du dig selv for en del arbejde senere. De breder sig og ingen fisk gider æde dem.
Brugeravatar
Brintlev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Køge

Re: RSM 250 på 3 dagen

Indlæg af Brintlev »

Carsten skrev:Det er lidt svært at sige helt præcist hvad der vokser på stenen, dertil er billedet ikke tæt nok på.
Med algerne så er det godt nok grønalger, men der er også nogle boblealger. Dem bør de forsigtigt løsne og tage op uden de går i stykker. Gør du det nu sparer du dig selv for en del arbejde senere. De breder sig og ingen fisk gider æde dem.

Tak... jeg har skilt mig af med den sten/døde koral eller hvad det nu var, da den var fylt med de der boblealger. Den var ikke så stor og nu er den ude af akvariet.

Må lige se om jeg ikke kan få skudt et nærbillede af det der gror på stenen.

Christian
Uden akvarie
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"