Forklaring på lev.sten
-
- Reactions: 0
Forklaring på lev.sten
Hvad fanden er Semi lev. sten nu har jeg kun læst det fra jyder der sælger ud ??
Steen
Steen
- christiantt
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: Forklaring på lev.sten
Hvis jeg har "gættet" rigtigt, så er det sten som er blevet kaldt døde sten fra nogle forhandlere, og som så har ligget sammen med "rigtige" levende sten i nogle måneder.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Så burde de da være levende igen. Bakterier formerer sig meget hurtigt.christiantt skrev:Hvis jeg har "gættet" rigtigt, så er det sten som er blevet kaldt døde sten fra nogle forhandlere, og som så har ligget sammen med "rigtige" levende sten i nogle måneder.
- christiantt
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
Ja ja, det handler jo bare om sælgerens måde at formulere sig påCarsten skrev:Så burde de da være levende igen. Bakterier formerer sig meget hurtigt.christiantt skrev:Hvis jeg har "gættet" rigtigt, så er det sten som er blevet kaldt døde sten fra nogle forhandlere, og som så har ligget sammen med "rigtige" levende sten i nogle måneder.

- mipe
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Levende sten er efter min mening både med kalkalger, lidt størrer smådyr og måske nogle små koraller, altså meget godt indkørte sten. Semi levende sten er som christiantt siger nogle døde sten der har lagt sammen med levende sten i et stykke tid så der er kommet lidt bakterie flora i.
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions: 2
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Jeg tror mange bruger denne betegnelse på keramik-sten som har ligget i akvariet og blivet pudret af rigtige LS. For vil da helt klart mene at hvis det er rigtige LS som har ligget tørt i en periode og derefter er blivet pudret af andre LS, så må disse da være det som vi betegner som "rigtige" LS.
Eller tager jeg helt fejl??
Eller tager jeg helt fejl??
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg hælder til den version som Mipe kom med. Tørre sten koster ikke så meget for forhandlerne i indkøb. Er lette at opbevare og alt det andet.
Men det kunne jo være intersant at høre den/de forhandlere som sælger dem, om hvad deres definition er.
Men det kunne jo være intersant at høre den/de forhandlere som sælger dem, om hvad deres definition er.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions: 2
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Meget muligt, men syntes dog at denne betegnelse som nogle forhandlere og nogle akvarister bruger er lidt misvisende....Carsten skrev:Jeg hælder til den version som Mipe kom med. Tørre sten koster ikke så meget for forhandlerne i indkøb. Er lette at opbevare og alt det andet.
-
Tak ... for de gode bud der er kommet ... Syndes bare det er lidt mystisk at der ikke er en 100% forklaring på hvad det er.
Hvilken forhander sælger de sten. Det kan jo også være at de ikke lige har helt check på det de sælger.
Steen
Hvilken forhander sælger de sten. Det kan jo også være at de ikke lige har helt check på det de sælger.
Steen