Jeg sad lige og nærstuderede mit testsæt fra red sea, og "reagent A" til NO3-sættet indeholder ren cadmium...! Blev temmelig overrasket, da cadmium jo er et tungmetal og giftigt.
Hvordan forholder I andre jer, når I arbejder med dette testsæt? Jeg sidder fx og tester ved bordet hvor vi spiser, men ved ikke om det er en god ide i længden... Eller er mængderne så små, at det ikke har den store betydning?
Vh Thomas
Cadmium i testsæt
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: Cadmium i testsæt
Hehe, jeg tester på køkkenbordet - det er nok endnu værre? Man bør vel egentlig have handsker osv. på når man arbejder med de testsæt.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
-
- Foxface
- Reactions: 0
- 18
- Postnummer: 2720 Vanløse
- Geografisk sted: København
Re: Cadmium i testsæt
Når man omgås kemikalier og ikke mindst dem, man ikke har nogen deklaration på, er det altid en meget god idé at være forsigtig. Jeg arbejder med kemikalier til daglig og mener bestemt ikke, at man skal være overforsigtig. Men, med testsættene har jeg den regel, at jeg altid tørre det bordet af, der hvor jeg har arbejdet med dem og vasker altid hænder efter endt arbejde og det er uanset om jeg kun har målt med et sæt eller med flere. Hvis der er tale om pulver er det også en god idé ikke at indånde det i større mængder.
/Hans
/Hans