Skal snart til at køre med kalkreaktor, og vil gerne tilsætte magnesium via denne.
Er der nogle praktiske ting, som man skal være opmærksom på, og hvilket produkt (magnesium-pulver) vil I anbefale.
Ja - og nu jeg er i gang - hvilket kalk har I gode erfaringer med?
Magnesium-tilsætning via kalkreaktor
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9220 Aalborg Øst
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Magnesium-tilsætning via kalkreaktor
Mvh. Ryan
650L, 120L sump, 2x250 HQI, Aqua Medic Turboflotor 5000 baby, Streams 6060 og 6100
650L, 120L sump, 2x250 HQI, Aqua Medic Turboflotor 5000 baby, Streams 6060 og 6100
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 1999
Re: Magnesium-tilsætning via kalkreaktor
Tja..grotec har jo ett magnesiumgranulat,som brukes mye i kalkreaktorer..snib skrev:Skal snart til at køre med kalkreaktor, og vil gerne tilsætte magnesium via denne.
Er der nogle praktiske ting, som man skal være opmærksom på, og hvilket produkt (magnesium-pulver) vil I anbefale.
Ja - og nu jeg er i gang - hvilket kalk har I gode erfaringer med?
Ett godt utgangspunkt blir å tilsette rundt 10% av dette i reaktoren,sammen med argronitt medie

Når det gjelder kalkmedie,så er det mye smag og behag,
Arm har jo ett medie mange bruker,men mange bruker også bare grov ren argronitt,og dette kan kjøpes i større forpakkninger,noe som gjør det billigere en Arm,s..som af enkelte kansje oppfattes som noget dyr..
Det er vanskeligt å utpeke en vinner,når det stort sett er samme indholdsfortegnelsen i pakkene.men prisene svinger litt fra merke til merke..

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvis du vil tilsætte Mg via din kalkreaktor, er det ikke Mg i pulverform du skal bruge noget i granulat form, f.eks:
http://www.aquapro2000.de/Wasseraufbere ... g::82.html
eller
http://www.aquapro2000.de/Wasseraufbere ... :2325.html
Men du skal så også overveje hvilket kalkmedie du vil bruge. De fleste kræver en ph på max 6,5 for at blive opløst. Det passer fint med det magnesium granulat som jeg linkede til.
Hvorimod det som Knut-Arne skriver om ARM kun kræver en ph på 7,5 for at blive opløst
http://www.aquapro2000.de/Wasseraufbere ... g::82.html
eller
http://www.aquapro2000.de/Wasseraufbere ... :2325.html
Men du skal så også overveje hvilket kalkmedie du vil bruge. De fleste kræver en ph på max 6,5 for at blive opløst. Det passer fint med det magnesium granulat som jeg linkede til.
Hvorimod det som Knut-Arne skriver om ARM kun kræver en ph på 7,5 for at blive opløst
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 1999
Takker for at du ville utfylle meg der Carsten
og det var det første link-alternativet du la inn her jeg tenkte på jeg også ja,og som jeg skrev,selølgeligt i granulatform
Dette med Ph-oppløsningsdelen var det bra du nevnte,he-he,da jeg tenkte på det da jeg skrev,men ser det forsvant rett ut underveis i innlegget mitt ja
Får skylde på alder og tidlig begyndendendes demens-symptomer
Obs.. ser du er eldre end meg,så vi glemmer dette siste ja..

Dette med Ph-oppløsningsdelen var det bra du nevnte,he-he,da jeg tenkte på det da jeg skrev,men ser det forsvant rett ut underveis i innlegget mitt ja

Får skylde på alder og tidlig begyndendendes demens-symptomer

Obs.. ser du er eldre end meg,så vi glemmer dette siste ja..

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9220 Aalborg Øst
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Tak for respons - må ud at købe noget granulat 

Mvh. Ryan