forhandler, korallen

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
kristoffer-kh
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
16
Postnummer: 4930 Maribo

forhandler, korallen

Indlæg af kristoffer-kh »

Dette må endelig ikke tages som kritik og negativt denne tråd!

Men jeg har i denne uge prøvet og ringe flere gange, sendt 3 mails.. og jeg har lagt en bestilling på hans hjemmeside igår, men har stadig intet hørt. :rolleyes:

Er han lukket ned eller? er der andre som har bestilt fra ham inden for den seneste tid?
Brugeravatar
manio
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17
Postnummer: 9440 Aabybro
Saltvand siden?: 2009

Re: forhandler, korallen

Indlæg af manio »

har bestilt ved ham for et par dage siden og pakken skulle gerne komme idag
viewtopic.php?f=95&t=70305
Retur : JEBAO DC-12000
Pumpe FlowwolF v3.0 : JEBAO DC-12000
Cirkulation : 2 x JEBAO RW-15
Digital Flow Diverters : FlowwolF v3.0
Skimz Monzter SM 203 Skummer
UV : 2 x tmc proclear 55 watt
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8000 Århus C

Indlæg af AndersNT »

Han har ikke fysisk butik mere. Det eneste jeg ved :)
Brugeravatar
kristoffer-kh
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
16

synes bare det er lidt mærkeligt at han ikke tager telefonen eller svare på de mails jeg har sendt..

"Alle bestillinger modtaget inden kl. 16 på en hverdag sendes såvidt muligt samme dag såfremt det er på lager. Er en vare ikke på lager, så kontakter vi dig."
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Det er ikke noget nyt ved ham, selv han prof kunder kan han ikke få sig snøvlet til at svare!
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Dan-P
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5000 Odense C

Indlæg af Dan-P »

jo han har vist også fysisk butik endnu, snakkede med ham i sidste uge vist, og han fortalte at hans computer var gået ned og telefonen var gået i stykker, så han havde fået noget nyt nu. Og det er sikkert også gået i smadder igen :P
Mit 430L mix reef.

viewtopic.php?f=93&t=59133
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

Dan-P skrev:han fortalte at hans computer var gået ned og telefonen var gået i stykke
Yes yes :T
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
kaal43
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af kaal43 »

har bestilt en skummer for 10 dage siden men har ikke hørt noget endnu.Har også prøvet med mail men ingen svar :BA
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Det er sgu synd for ham, og jeg mener det, det er en go' side nem at finde rundt på, goe' priser, men så er det vist også sagt.

Men servicen kan man da ikke klage over ..... den er der ikke :(

Jeg ventede på en pris på en særlig skummer det er nu over 2 år siden - jep den er ikke kommet endnu :BA
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
kristoffer-kh
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
16

Jeg er vist ikke den eneste desværre...

Men han ringede lige pludeselig til mig idag, og jeg har selv hentet min vare.. så jeg er glad, for skulle bruge det jeg havde bestilt! :)

Men han har ikke fysisk butik mere...

Men man ville da føle sig lidt bedre behandlet hvis man fik svar når man skrev til ham.
Men lad os håbe det bliver bedere når han kommer rigtigt på plads...
Brugeravatar
Martin LF
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: 8400 Ebeltoft
Geografisk sted: Ebeltoft

Indlæg af Martin LF »

Har kun haft gode erfaringer med Korallen.
Har fået byttet defekt varer og fanget ham første gang når jeg har haft ringet til ham.
Kun posetivt fra min side.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Det var godt nok ikke længe han havde butik.....
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hougaard skrev:Det var godt nok ikke længe han havde butik.....
Det kunne vel ikke undre, med den placering.
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved

Indlæg af Kirling »

ja syndt folk ikke støttede op.. for det var en fin butik med en masse gode muligheder
Brugeravatar
DDT2
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 4190 Munke Bjergby
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Syd- og Vestjælland

Indlæg af DDT2 »

Carsten det ved jeg nu ikke om man kan sige alt kan jo som sagt ikke kun ligge i kbh efter min mening synes jeg klart der skulle spredes en del mere af de forhandlere for det er sgu os surt for os andre nogen gange vi ikke bare lige kan tage cyklen ned til forhandleren.
Ikke at det skal være sådan at jeg ikek gider køre efter tingene for jeg tager emd glæde gerne til kbh for at købe ting og sager.
Synes bare det virker som mange af jer der bor lige op og ned af forretninger ikke gider komme ud til andre forhandler om det er mig der har misforstået noget eller ej skal jeg så ikke kunne svare på men synes bare det sjovt det er den opfattelse der er ved mange af dem man snakker med.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

DDT2 skrev:Carsten det ved jeg nu ikke om man kan sige alt kan jo som sagt ikke kun ligge i kbh efter min mening synes jeg klart der skulle spredes en del mere af de forhandlere for det er sgu os surt for os andre nogen gange vi ikke bare lige kan tage cyklen ned til forhandleren.
Ikke at det skal være sådan at jeg ikek gider køre efter tingene for jeg tager emd glæde gerne til kbh for at købe ting og sager.
Synes bare det virker som mange af jer der bor lige op og ned af forretninger ikke gider komme ud til andre forhandler om det er mig der har misforstået noget eller ej skal jeg så ikke kunne svare på men synes bare det sjovt det er den opfattelse der er ved mange af dem man snakker med.
Jeg ved ikke hvor stor lyst du har til at køre 100 kilometer hver vej, blot for at evt se nogle tomme akvarier??
Der er langt større chance for at se noget intersant ved at tage en tur til Kbh, der er trods alt 3 butikker som har noget.
Jeg siger ikke at alle butikker bør ligge i Kbh, men at lægge en butik i et absolut udkants område, med umulige forbindelser med det offentlige, er efter min mening at fjerne en del af kunde grundlaget. En placering i f.eks Ringsted, ville være langt mere centralt for stort set alle.
Grakan
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 6900 Skjern

Indlæg af Grakan »

Jeg brugte ham i sidste uge med fint resultat :)

/Søren
Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Bruno »

Carsten skrev:
DDT2 skrev:Carsten det ved jeg nu ikke om man kan sige alt kan jo som sagt ikke kun ligge i kbh efter min mening synes jeg klart der skulle spredes en del mere af de forhandlere for det er sgu os surt for os andre nogen gange vi ikke bare lige kan tage cyklen ned til forhandleren.
Jeg ved ikke hvor stor lyst du har til at køre 100 kilometer hver vej, blot for at evt se nogle tomme akvarier??
Der er langt større chance for at se noget intersant ved at tage en tur til Kbh, der er trods alt 3 butikker som har noget.
Jeg siger ikke at alle butikker bør ligge i Kbh, men at lægge en butik i et absolut udkants område, med umulige forbindelser med det offentlige, er efter min mening at fjerne en del af kunde grundlaget. En placering i f.eks Ringsted, ville være langt mere centralt for stort set alle.
Jeg kører da tit 100 km til tomme akvarier!

De 3 butikker du taler om Carsten, tjae.... den ene har kun noget interessant hvis du er heldig at komme lige når der er kommet sending (og helst samtidigt med at sendingen kommer)... den anden har ikke normale åbningstider, men er i øvrigt alligevel så dyr at, der gider de færreste ikke handle.... Den 3. (hvor man dog altid kan være sikker på at der er noget) har åbent 4 timer, 2 gange om ugen.

Korallen lå 3 minutter fra motorvejsafkørslen i industri lignende kvarter.....at påstå at placeringen var dårlig er det samme som at påstå at DecOcean er placeret dårligt.

Nej skal man snakke om en forretning, der ligger dårligt er det da Klovnfisken. Ikke nok med at den ligger 80 km væk, men man skal også igennem byen for at finde den :T
Mikolos
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
17
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af Mikolos »

jeg forstår ikke de negative oplevelser med korallen. har brugt ham ofte som min nærmeste saltvandsforhandler og altid med fuld tilfredshed.. har enda købt koreller i hans fysiske butik og hans råd dengang holdt 100% stik hvorimod jeg har prøvet de før omtalte saltvands steder i kbh med noget svinge resultat i forhold til råd og vejledning.

alt i alt ville jeg give korellen 4 ud af 5 stjerne vis jeg skulle bedømme ham !

jeg er ikke i tvivl mine næste indkøb bliver også gjordt der.

mvh

Mikkel
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Mikolos skrev:jeg er ikke i tvivl mine næste indkøb bliver også gjordt der.
Åbenbart ikke, hvis den fysiske butik er lukket?
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Kirling »

har også altid KUN haft gode oplevelser med kim fra korallen!! hvis man havde/har problemer kunne man altid ringe og han var klar med en masse gode fornuftige råd.. der var mega gode muligheder i hans butik, så derfor var det virkelig trist at selv på opnings dagen, var det ikke mange der gad at komme ned og støtte/se hva han havde at byde på.. surt da det vel er i alles intresse at der kommer nogen gode saltvands forhandlere... men jeg ved at han overvejer at starte op en dag igen, så må man da håbe at han vælger et sted som folk de mener er nemt at køre til, og at folk de GIDER at støtte lidt op ellers er det jo desværre dødsdømt på forhånd..
Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4000 Roskilde
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Indlæg af Celia »

jeg stemmer for en forhander i 4100 Ringsted :-D
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Kirling skrev:og at folk de GIDER at støtte lidt op ellers er det jo desværre dødsdømt på forhånd..
Det kan da ikke være kundernes skyld? Det er jo ikke et marxistisk system vi kører her. Korallen vælger en placering som bestemt ikke optimal i forhold placeringen af deres mulige kunder. Men det er jo deres valg og dermed også deres afledte problemer.

Men må vel have været indregnet i deres business plan. Man vælger vel heller ikke at placere en skibsproviantering i Herning ? Når man laver en forretning må der jo laves en business plan og lægges et budget og i den forbindelse må der vel være antaget en specifik kundemængde. Og derfor må man sikre sig at demografien og kundegrundlaget er i orden.
Dette billede må ikke benyttes eller citeres fra uden tilladelse fra saltvandswiki.dk
Dette billede må ikke benyttes eller citeres fra uden tilladelse fra saltvandswiki.dk
saltdanmark_marts_2009.jpg (99.31 KiB) Vist 2784 gange
Og ifølge min uvidenskabelige analyse baseret på besøgende på saltvandswiki.dk så er oplandet til korallen (dvs. hele lolland/falste+sydsjælland) samme størrelse som Herning med opland og består af ca. 3% af det samlede kundegrund i Danmark ... Sammenligningen skal tages med et gram salt. Men det giver alligevel et udtryk for at det nok er op ad bakke.

Men jeg persoligt nægter at brænde CO2, tid og penge af på at hente mit salt i Præstø blot for at "støtte op" om en butik hvis der ikke er andre fordele som udligner merbesværet.
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

100% enig med Hougaard.. Jeg kører ikke flere 100 km blot for at støtte en butik - Det vil vel være de lokale og eventuel internet handel som skal bære placeringen af en butik..
Jeg vil da til hver en tid vælge og bruge butikker jeg har tæt på mig frem for en butik i den anden ende af landet.. Medmindre butikken giver mig noget.. Såsom en særlig service, produkter der ikke fås andre steder eller væsentligt bedre pris..
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Mikolos skrev:jeg forstår ikke de negative oplevelser med korallen. har brugt ham ofte som min nærmeste saltvandsforhandler og altid med fuld tilfredshed.. har enda købt koreller i hans fysiske butik og hans råd dengang holdt 100% stik hvorimod jeg har prøvet de før omtalte saltvands steder i kbh med noget svinge resultat i forhold til råd og vejledning.

alt i alt ville jeg give korellen 4 ud af 5 stjerne vis jeg skulle bedømme ham !

jeg er ikke i tvivl mine næste indkøb bliver også gjordt der.

mvh

Mikkel
Jeg synes da ikke der er nogen negativ holdning til Korallen, blot fordi man skriver at man ikke gider køre 200 kilometer, for evt blot at finde tomme akvarier, når man kan se tilsvarende tomme akvarier ved at nøjes med 60 kilometer.
jeg har da handlet med ham flere gange, og har ikke noget negativt at sige om hans forretning, ud over at placeringen måske var den mest heldige, for andre end de lokale.
Brugeravatar
DDT2
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af DDT2 »

haugaard der mangler en plet ved fuglebjerg på det kort :P

Carsten siger heller ikke at jeg ikke forstår dig men vil stadigvæk vende mo som bruno os skriver at man ofte støder ind i de problemer som han skriver.
Jeg husker stadigvæk da jeg boede i Odense hvor der ikke var så meget som eneste forhandler på fyn der måtte man køre til esbjerg eller århus men det var da overhovedet ikke det der ødelagde det. Køre med glæde gerne et stykke vej for at få den gode snak med forhandlerne plus man mange gange har andre planer alligevel.

men støtter da klart ideen op om ideen med en forhandler i Ringsted da motorvejen ligger lige op til og rimelig centralt.
Brugeravatar
kristoffer-kh
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
16

Hvad viser de prikker på kortet?

Men som jeg også startede med i mig indlæg her, så sagde jeg at det ikke var negativt ment.
Synes bare det er dårlig service ikke at få svar når man sender en mail mandag, og har stadig intet hørt fredag middag. Men eller har jeg da været yderst tilfreds med korallen, det er jo fine sager til gode priser.
Men nu ligger der jo også en anden butik i vordingborg, som har fisk og koraller.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

kristoffer-kh skrev:Hvad viser de prikker på kortet?
De angiver at der er registreret en IP adresser der hvorfra der er kommet forespørgesler til saltvandswiki.dk
kristoffer-kh skrev:Men nu ligger der jo også en anden butik i vordingborg, som har fisk og koraller.
Hvilken butik er det ?

/Erik
Brugeravatar
kristoffer-kh
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
16

det var da vældigt smart med de prikker!:)

men det er en dyrehandler som ligger i algade, han har da en lagerliste på hans hjemme side: http://www.briansdyrecenter.dk/default. ... 37&pID=133

Men mig bekendt er det den nærmeste butik, hernede fra... men det er rart at man ikke skal til kbh og købe frostfoder osv.
Brugeravatar
DDT2
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af DDT2 »

kunne være man skulle atge ned ogs e den her snart :D var slet ikke kalr over der var den
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"