Ang. osmoseanlæg
- Limatho
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2004
Ang. osmoseanlæg
Hej.
Jeg har købt et bruge osmoseanlæg, og skulle her til aften afprøve banditten. Tilsluttede den til vandhanen, og satte fuld blæs på vandtrykket, men der pipler kun vand ud gennem udløbet. Alt er umiddelbart samlet korrekt. Spørgsmålet er så om det er sådan det er eller er der noget at gøre? Skal fylde et sea max, og i det tempo tager det vel 7 uger..... Råd modtages
Thomas
Jeg har købt et bruge osmoseanlæg, og skulle her til aften afprøve banditten. Tilsluttede den til vandhanen, og satte fuld blæs på vandtrykket, men der pipler kun vand ud gennem udløbet. Alt er umiddelbart samlet korrekt. Spørgsmålet er så om det er sådan det er eller er der noget at gøre? Skal fylde et sea max, og i det tempo tager det vel 7 uger..... Råd modtages
Thomas
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
- glenn_24
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4450 Jyderup
- Saltvand siden?: 2009
Re: Ang. osmoseanlæg
hmm ikke den storer profeser inden for det men det har vel noget og gører med hvilket osmoseanlæg som du har købt
men en ting jeg ikke forstå er hvorfor bruge et osmose anlæg så vidt jeg ved er vandet fra et osmoseanlæg kun ca 6 ph og man skal ca bruge en ph på 8,0
men en ting jeg ikke forstå er hvorfor bruge et osmose anlæg så vidt jeg ved er vandet fra et osmoseanlæg kun ca 6 ph og man skal ca bruge en ph på 8,0
- manio
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9440 Aabybro
- Saltvand siden?: 2009
mit vand fra min osmose var på 8,2 i ph
viewtopic.php?f=95&t=70305
Retur : JEBAO DC-12000
Pumpe FlowwolF v3.0 : JEBAO DC-12000
Cirkulation : 2 x JEBAO RW-15
Digital Flow Diverters : FlowwolF v3.0
Skimz Monzter SM 203 Skummer
UV : 2 x tmc proclear 55 watt
Retur : JEBAO DC-12000
Pumpe FlowwolF v3.0 : JEBAO DC-12000
Cirkulation : 2 x JEBAO RW-15
Digital Flow Diverters : FlowwolF v3.0
Skimz Monzter SM 203 Skummer
UV : 2 x tmc proclear 55 watt
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8000 Århus C
Der skal nok lidt flere oplysninger til, men umiddelbart lyder det som om du ikke har højt nok vandtryk.
Kan du smide et billede af anlæget?
Kan du smide et billede af anlæget?
Har du ikke tryk nok i rørene i hjemmet så kommer det ikke til at give mere end det gør nu.
Under alle omstendigheder så vil en boosterpumpe give langt mere vand og mindre spildvand.
Et osmoseanlæg arbejder bedst under højt tryk mere end de 3bar vi har i dk og en boosterpumpe giver 8bar derfor laver det tætter på 1:1 i spild og hurtiger vand.
Og hvis osmoseanlæget har været tøret ud kan det være tilstoppet .. Derfor har det været i brug må det ikke tøre ud.
Er det tilfældet vil du nok komme til at skifte forfilterne og menbranerne.
Steen
Under alle omstendigheder så vil en boosterpumpe give langt mere vand og mindre spildvand.
Et osmoseanlæg arbejder bedst under højt tryk mere end de 3bar vi har i dk og en boosterpumpe giver 8bar derfor laver det tætter på 1:1 i spild og hurtiger vand.
Og hvis osmoseanlæget har været tøret ud kan det være tilstoppet .. Derfor har det været i brug må det ikke tøre ud.
Er det tilfældet vil du nok komme til at skifte forfilterne og menbranerne.
Steen
- Martin LF
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8400 Ebeltoft
- Geografisk sted: Ebeltoft
Hvis det er et 180l/d så drypper det kun ved 4 bar og ca 1 til 2 spild.
laver ca 30 l på 7 timer. ca halvdelen af hvad man forventer
laver ca 30 l på 7 timer. ca halvdelen af hvad man forventer

- Limatho
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
Hey.
Det kunne være det her, men der blot en 4 cyllinder/rør.
http://www.akvarieudstyr.dk/netshop/sho ... ?pid=36767
der står også at det forventes at lave 30-60 liter pr. dag. det fatter jeg ikk at det ikk kan laves smartere

Det kunne være det her, men der blot en 4 cyllinder/rør.
http://www.akvarieudstyr.dk/netshop/sho ... ?pid=36767
der står også at det forventes at lave 30-60 liter pr. dag. det fatter jeg ikk at det ikk kan laves smartere

Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
- Limatho
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
Hva er ulempe ved at fyre 130 liter frisk postevand i baljen? HAR bestemt ikk tålmodighed til det andet 

- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Nu er det jo ikke kun meget PH værdien der spiller her, men po2, no2 og no3, hvis jeg var dig og skulle fylde et akvarie med 130L vand ville jeg starte med postevand, du får alligevel højst sandsynligt, noget at det hele i opstartfasen uanset hvad du gør, så kan du spare op til en boosterpumpe, så der kan komme noget tryk på dit anlæg, der er nok en grund til at boosterpumpen er det dyreste i sådan et anlæg, men den er også pengene værd, når dit akvarie er indkørt er det en god ide at fylde op med osmosevand 

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- Limatho
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
Hey. Hva koster sådan en boosterpumpe da? Tror jeg starter op med postevand og tager den derfra. Det bliver rart at få vand i baljen nu hvor den har stået tom i en uge.
Thomas
Thomas
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Saltvandsbutikken har 2 en til 600,00 og en til 750,00, det er en ok pris.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.