Er der nogen der har erfaringer med denne fisk og ved hvor man evt kan købe sådan en?
vil nemlig meget gerne have en klovne aftrækker men har hørt mange historier om dem og at de skulle være nogle agrasive sataner og har hørt at Xanthichthys auromarginatus skulle værre mene rolig passer det?
Xanthichthys auromarginatus
- Alexcpdk
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Sydsjælland
Re: Xanthichthys auromarginatus
Synes generalt ikke at aftrækkere er så slemme, som de gøres til.
Det skal dog siges at der er forskel fra individ til individ.
Men en ting der næsten er helt sikker, er hvis du vælger en anden slægt ind Xanthichthys, og det er at dine rejer,krabs og krabber bliver ædt.
du skal sørge for at sætte aftrækkeren i som den sidste fisk, og så er det også godt at have en anden større "agrassiv" fisk i baljen også, som f.eks. en gul kirurg
Held og lykke.
Det skal dog siges at der er forskel fra individ til individ.
Men en ting der næsten er helt sikker, er hvis du vælger en anden slægt ind Xanthichthys, og det er at dine rejer,krabs og krabber bliver ædt.
du skal sørge for at sætte aftrækkeren i som den sidste fisk, og så er det også godt at have en anden større "agrassiv" fisk i baljen også, som f.eks. en gul kirurg

Held og lykke.
Mvh
Alexander
510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
Alexander
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 6200 Aabenraa
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Aabenraa
okey det lyder godt. Jeg har i forvejen 2 gule kirurger. Men ved du om det er muligt at skaffe en aftrækker af arten Xanthichthys eller er de for svære at komme i nærheden af?
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Carsten fra Decocean har dem hjemme i perioder. Det er en dyr fisk, 400-700/stk. Men du kan holde dem parvis. De er sky fra starten og gemmer sig meget og kan være besværlige at fodre, især hvis du har agressive kirurger.
SPS : Stability provides succes
- Alexcpdk
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Sydsjælland
nielsk skrev:Carsten fra Decocean har dem hjemme i perioder. Det er en dyr fisk, 400-700/stk. Men du kan holde dem parvis. De er sky fra starten og gemmer sig meget og kan være besværlige at fodre, især hvis du har agressive kirurger.
Ja umildbardt lydder det ikke som en aftrækker du snakker om

Men flot er den.
Mvh
Alexander
Alexander
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 6200 Aabenraa
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Aabenraa
Ja det lyder godt den virker ikke til at være så aggrasiv som andre aftrækkere.
Var lige at smup i futterhaus i flemsborg idag og der hvade de lidt fået fisk hjem.
I det ene akvarie gik en klovne aftrækker som jeg havde luret lidt på men da han lukkede to nyankommende dragefisk ned til den fik de sig godt nok lige en tur. Så den lod jeg pænt blive i akvariet købte istedet en naso elegans
rigtig flot fisk til kun 45 euro (god pris synes jeg).
Men tak for hjælpen med Xanthichthys. må lige prøve og holde øje med om der kommer nogen til salg på et tidspunkt men synes ikke 700 kr. for sådan en flot/speciel fisk er så meget
.

Var lige at smup i futterhaus i flemsborg idag og der hvade de lidt fået fisk hjem.
I det ene akvarie gik en klovne aftrækker som jeg havde luret lidt på men da han lukkede to nyankommende dragefisk ned til den fik de sig godt nok lige en tur. Så den lod jeg pænt blive i akvariet købte istedet en naso elegans

Men tak for hjælpen med Xanthichthys. må lige prøve og holde øje med om der kommer nogen til salg på et tidspunkt men synes ikke 700 kr. for sådan en flot/speciel fisk er så meget