Da jeg er igang med planlægningsfasen til en forhåbentlig kommende balje vil jeg gerne høre jeres mening omkring t5 lamper.
Jeg planlægger at bruge 4 * 39 w. Ati´s lamper er absolut nogle af de fedeste, efter min mening, men jeg synes også at man betaler for skidtet.. Derfor kunne det være rart om i ville give jeres mening til kende omkring hvilket mærke der er bedst til prisen?
Har selv lige købt en ATI T5 lampe (Powermodule 8x39w) og den er ALT for fed!
De reflektorere den har er for vilde, synes lampen er federe end min tidligere giesemann.
Jeg købte den i tyskland ved aquafair.de (pisse god service) med rør til ca. 5800kr tror jeg det blev, inklusiv fragt.
synes da ikke den ATI er så forfærdelig dyr.. Den er da til at håndtere i pris, og som du selv er inde på er designet på dem virkelig flot. Jeg ville ikke gemme den væk
Ellers er der jo Sun Sun.. Desværre kun 3 rør, men prisen derimod er helt i bund.. Og jeg synes efterhånden ret mange har dem, og er glade for dem.. Ved ikke om de vindes med mere end 3 rør, det har jeg ikke undersøgt.
Prisen fra saltvandsbutikken var faktisk ikke så slem igen nej, men hvad er forskellen på sunpower og powermodule??
Synes jeg har hørt en del skidt om sun sun´s produkter, så dem vil jeg ikke så gerne ud i... Men ja prisen er da for lækker
Peters1 skrev:Prisen fra saltvandsbutikken var faktisk ikke så slem igen nej, men hvad er forskellen på sunpower og powermodule??
Synes jeg har hørt en del skidt om sun sun´s produkter, så dem vil jeg ikke så gerne ud i... Men ja prisen er da for lækker
Forskellen kender jeg ikke..
Men hvis finanserne har en grænse, ville jeg klart overveje Sun Power versionen.. Det er en ATI, så kvaliteten burde da være der, til trods for at det er den "billige" model
Hype omkring Sun Sun kender jeg ikke.. Bemærkede bare at de var ekstremt billige, og har set dem ofte på div. forums
I øvrigt kan jeg ikke rigtig se om prisen ved saltvandsbutikken er med eller uden rør, men tror det er uden rør og så bliver besparelsen jo nok ikke så stor i sidste ende
Den kan faktisk undvære 2 varmelegemer
Spøg til side....hvis du ikke vil ofre det sidste for PowerModule er SunPower vist et rigtigt godt valg....samme reflektorer, godt nok kun én ventilator, men så vidt jeg kan se er ventilatoren større så mon ikke den kan "do the job!"....der er ihvertfald stor interesse for den på Reef Central.
Den er nu også re-designet så den absolut kan tåle dagens lys....den gamle model var ikke særlig køn og skulle helst gemmes i en lyskasse.
Peters1 skrev:I øvrigt kan jeg ikke rigtig se om prisen ved saltvandsbutikken er med eller uden rør, men tror det er uden rør og så bliver besparelsen jo nok ikke så stor i sidste ende
Peters1 skrev:I øvrigt kan jeg ikke rigtig se om prisen ved saltvandsbutikken er med eller uden rør, men tror det er uden rør og så bliver besparelsen jo nok ikke så stor i sidste ende
Smid dem et kald
Yeps det kunne man jo prøve eller lige skyde ham en mail
Jeg købte en ATI Sunpower 8x 80w hos saltvandsbutikke.dk .. De er er begundt at lave dem i nyt design så de ligner ATI powermodule, også med 2 blæsere i som man kan styre.. Kanon flot lys og fedt design
I Saltvandsbutikken er prisen uden rør.....hos Aquapro2000.de kan du vælge at få både med og uden rør. Hvis man køber pakken med rør er det billigere end at købe hver for sig og du vælger selv hvilke ATI rør.
Jeg købte hos Saltvandsbutikken, hvis prisforskellen ikke er alt for stor så fortrækker jeg danske butikker pga. support er nemmere og jeg støtter også helst danske butikker. Hvis prisforskellen er for stor på Tyskland og Danmark så send en mail og spørg om I kan finde ud af en pris som ikke ligger for langt fra.
Jeg synes ikke der findes alternativer hvis man taler forhold pris/kvalitet.....nu kender jeg selvfølgelig ikke alle alternativer i detaljen
Men jeg var ikke i tvivl efter at have undersøgt markedet da jeg skulle købe min PowerModule.
Men det virker også når selve T5'erne kører? Det lyder ikke umiddelbart sådan på annoncen. Og så kan man vel aldrig helt køre med ren blå T5 om aftnen?
VH Brian Thyme 120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl viewtopic.php?t=10961
En ven af mig købte en 6x80W ATI sunpower hos saltvandsbutikken og der var 6x80W 10K rør i også fra ATI.
var selv med oppe og hente den så ved at de ikke blev puttet i for en mer pris, da pakken var lukket med tape og klips fra fabrikken af.
Mvh. Kia og Thomas 130L RSM med Tunze doc 9002, kul og Rowaphos i "sumpen". Nitratfilter externt. kørt siden 2007