specialbygget akvarie
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6950 Ringkøbing
- Geografisk sted: Vestjylland
specialbygget akvarie
hejsa.
jeg går og gerne vil have opgraderet til en større balje, jeg tænker på 250 - 300 l.
mit spørgsmål er, hvad koster et specialbygget akvarie i denne størrelse ca eller sådan noget eller spiller der for mange ting ind til man kan give et bud?
jeg kan ikke finde nogen priser på det..
jeg går og gerne vil have opgraderet til en større balje, jeg tænker på 250 - 300 l.
mit spørgsmål er, hvad koster et specialbygget akvarie i denne størrelse ca eller sådan noget eller spiller der for mange ting ind til man kan give et bud?
jeg kan ikke finde nogen priser på det..
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Re: specialbygget akvarie
Akvarieudstyr har en udregner... Men deres priser er høje...
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
okay tak, kan du anbefale nogen steder?
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
- Saltvand siden?: 2009
Det koster normalt 5-10% mere for et specialbygget ifh. til et akvarium på samme størrelse.
Der er dog nogle større udsving hvis akvariet fx. skal være meget højt da glastykkelse så forøges voldsomt.
Der er dog nogle større udsving hvis akvariet fx. skal være meget højt da glastykkelse så forøges voldsomt.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
okay, men havde ikke tænkt at det skulle være højere end 50. hva betyder det med dækgals og weisglas?Boris skrev:Det koster normalt 5-10% mere for et specialbygget ifh. til et akvarium på samme størrelse.
- KimJ
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4863 Eskilstrup
- Saltvand siden?: 1979
- Geografisk sted: Falster
- Kontakt:
Tal med Decocean om det!
Jeg har lige fået bygget et 350L (LBH 130x55x50) for 2306,- med overløb, 3 huller og forrude i weissglass.
Der er brugt 11 mm glas overalt, hvilket gør akvariet MEGET tungt at bære, men også en dejlig ro i sjælen, når det er sat op .....
Jeg har lige fået bygget et 350L (LBH 130x55x50) for 2306,- med overløb, 3 huller og forrude i weissglass.
Der er brugt 11 mm glas overalt, hvilket gør akvariet MEGET tungt at bære, men også en dejlig ro i sjælen, når det er sat op .....
Senest rettet af KimJ tors 12. feb 2009 12:42, rettet i alt 1 gang.
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
Weisglas er lidt dyrer - dæksglas hvorfor vil du have det?prezn skrev:okay, men havde ikke tænkt at det skulle være højere end 50. hva betyder det med dækgals og weisglas?Boris skrev:Det koster normalt 5-10% mere for et specialbygget ifh. til et akvarium på samme størrelse.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
vil bare høre hva det er, fordi jeg ved ikke hva det er 

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Nordborg
- Kontakt:
Dækglas er glas som anvendes som låg på akvariet, det bruges ikke meget til saltvand da det forringer lyset.
Med venlig hilsen
Reeflife
http://www.reeflife.dk
info@reeflife.dk
MSN: reeflife@live.dk
--------------------------------------------------------
Altid frisk med et godt tilbud.
Reeflife
http://www.reeflife.dk
info@reeflife.dk
MSN: reeflife@live.dk
--------------------------------------------------------
Altid frisk med et godt tilbud.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2100 København Ø
Prøv og tage kontakt til claus hos tropeakvarier. Det er lidt tættere på dig (silkeborg). Jeg har selv fået lavet der, og er yderst tilfreds. Ved der er flere herinde der har brugt ham også.
Et alternativ kunne være en lokal glarmester. De kan også være billige.
Generelt er det en god ide at få så mange tilbud hjem som muligt, priserne kan svinge voldsomt meget.
Et alternativ kunne være en lokal glarmester. De kan også være billige.
Generelt er det en god ide at få så mange tilbud hjem som muligt, priserne kan svinge voldsomt meget.
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
- Jeg vil anbefale dig at ringe direkte til TropeAkvarier: 86 80 61 19 Han hedder Claus.
Jeg vil anbefale et på 50 cm højde, fordi:
Det harmonerer med proportionerne i dit ønskede litertal.
Hvis du senere syntes at nu stiger el. prisen for voldsomt, så har du stadig råd til dette setup mht. lys udbytte. For hver 10 cm højde herover, reduceres udbyttet med 50 % Og vil herfor kræve mere watt på lampen for at nå ned, og give ensartet lys.
Tropeakvarier fremstiller dette akvarie i 8 mm. (Akvastabils standard er 6 mm.). Dette gør fremstillingen lidt dyrere, men det giver en bedre nattesøvn med tykkere glas...
Glas prisen øges til det dobbelte for hver øgning på 2 mm tykkelse over 6 mm. (Ring derfor for at kunne sammenligne med andres priser).
I den tykkelse som dette akvarie fremstilles i, da mener jeg ikke at du vil have gavn af weiss glas. Her skal du over 10 mm tykkelse før der ses en markant forskel.
Jeg vil anbefale et på 50 cm højde, fordi:
Det harmonerer med proportionerne i dit ønskede litertal.
Hvis du senere syntes at nu stiger el. prisen for voldsomt, så har du stadig råd til dette setup mht. lys udbytte. For hver 10 cm højde herover, reduceres udbyttet med 50 % Og vil herfor kræve mere watt på lampen for at nå ned, og give ensartet lys.
Tropeakvarier fremstiller dette akvarie i 8 mm. (Akvastabils standard er 6 mm.). Dette gør fremstillingen lidt dyrere, men det giver en bedre nattesøvn med tykkere glas...
Glas prisen øges til det dobbelte for hver øgning på 2 mm tykkelse over 6 mm. (Ring derfor for at kunne sammenligne med andres priser).
I den tykkelse som dette akvarie fremstilles i, da mener jeg ikke at du vil have gavn af weiss glas. Her skal du over 10 mm tykkelse før der ses en markant forskel.
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
tusind tak for svarene, havde ikke tænkt at der var så meget der spillede ind.Men jeg prøver lige og få et tilbud, og så må jeg lige have min kammerat til at lave et flot møbel til mig som passer til akvariet når det kommer så vidt...