tror mere at liveaquariua udregner disse mål ud fra areal behov end føde behov, mandarin kan jo være meget kræsne med fodring (som de går ud fra ikke er et problem, mht. foder artemia osv)
Senest rettet af Gedemeister tirs 13. dec 2005 17:34, rettet i alt 1 gang.
Nu er det jo en salgsside, så de angivelser skal tages med et gran salt. Man kan godt være heldig at få dem til at tage foder (det gør min), men det skal i givet fald være noget bedre end Artemia....det kan bedst sammenlignes med chips eller popcorn. Jeg har set mange steder at man anbefaler ca. 50 kg sten pr. mandarin (stenene er jo der pods lever).
Ikke så forfærdeligt meget. Artemia er et sikkert hit. Den forsøger sig altid med mysis, men det er gerne for stort til den. Jeg har også set den tage de små Formula One piller og også dem fra Salifert (mener de hedder Energy Plus, men er ikke sikker - er på job). Jeg må nok tilstå at jeg ikke går så nøje op i det, da der er rigeligt med plads og pods til den - faktisk så meget at jeg i mine svage øjeblikke overvejer at investere i et damebekendskab til den.
Du kan evt. forsøge at gå ind på melevsreef.com - mener han har haft succes med at fodre dem i et tomt olivenglas eller noget i den retning.
mikkel skrev:
Du kan evt. forsøge at gå ind på melevsreef.com - mener han har haft succes med at fodre dem i et tomt olivenglas eller noget i den retning.
Jeps, har godt set anordningen.....
Hvor stort et aq. har du din gående i?
Jeg har to mandarinfisk som jeg ikke fodrer særskilt.
De trives fint og lever udelukkende af hvad de kan nippe på de levende sten. Det skal dog oplyses at de har et 750 liters at "nippe" i.
Mvh. Severin
750L,45L refugium,2x250W HQI, 1X45W Diazoblue,Modf.Aquamedic skimmer,Osmoseanlæg,Kunstharpixfilter,Red Dragon 12500L,PLC styring af vandskifte Balling Sporstoffer Ozon og ventilation.
....det er jo for resten nok også værd at bemærke at alle de der tommelfingerregler mht. liter eller sten går fløjten, hvis akvariet er proppet med gylter eller andre fisk der også er glade for pods.