MCE 600
- mathiaskehlet
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 3520 Farum
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Farum
MCE 600
Hej
Jeg har i denne uge købt en brugt MCE 600 af en bruger på dette forum og tak for det!den fungere super og skummer rigtig godt(i forhold til min gamle BerlinAirlift 90) som jeg godt nok var utilfreds med!
men, den larmer altså en del. Jeg har afkalket den med Eddike, pillet pumpen ud og testet den i en spand, den er stort set lydløs.Men når den kommer ned i kabinettet larmer den igen. Det er ikke selve skummeres som rasler mod akvariet, der har jeg sat noget mellem. Der kommer også vildt mange luftbobbler i akvariet fra udgangen af skummeren, er der nogle som kender nogle trix?
Jeg har i denne uge købt en brugt MCE 600 af en bruger på dette forum og tak for det!den fungere super og skummer rigtig godt(i forhold til min gamle BerlinAirlift 90) som jeg godt nok var utilfreds med!
men, den larmer altså en del. Jeg har afkalket den med Eddike, pillet pumpen ud og testet den i en spand, den er stort set lydløs.Men når den kommer ned i kabinettet larmer den igen. Det er ikke selve skummeres som rasler mod akvariet, der har jeg sat noget mellem. Der kommer også vildt mange luftbobbler i akvariet fra udgangen af skummeren, er der nogle som kender nogle trix?
- jakobvillien
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: København Ø
Re: MCE 600
Deltecs MCE 600 larmer meget, sådan er det. Men der findes to versioner af den, hvoraf den gamle larmer rigtigt meget. De skiftede dele i den og der kan fåes et kit til den hvis man skriver til Deltec så skulle den angiveligt larme mindre.
Jeg er ikke sikekr på hvorledes man kan se forskel på hvilken model man har, men mit bud er at du skal skrive til Deltec og høre om et "silence kit"
Jeg er ikke sikekr på hvorledes man kan se forskel på hvilken model man har, men mit bud er at du skal skrive til Deltec og høre om et "silence kit"

- mathiaskehlet
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
Har skrevet til Deltec og har allerede modtaget svar. De sender et Dampening Set med posten, så må jeg se hvad det er og om det virker
Hilsen Mathias
Hilsen Mathias
- jakobvillien
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: København Ø
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Hvad var det du var utilfreds med mht Berlin 90'eren?
Og gid alle firmaer havde sådan en service!!
- mathiaskehlet
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
Problemet med Berlin 90`eren var at så snart vandstanden faldt en smule holdt den op med at skumme. Så skulle hele tiden fylde et glas vand på flere gange om dagen.thyme skrev:Hvad var det du var utilfreds med mht Berlin 90'eren?
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Nå ok, ja hvis den sidder i et overløb skal man have en osmolator