cyanophyten fjerner
- AndersBaun
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Geografisk sted: Korsør
cyanophyten fjerner
Er der nogle herinde der har prøvet rhodocell http://www.korallen.dk/product.asp?product=671 ?
evt nogle der kan linke en brugsforvirring
ville hører om det er pengene værd, da jeg syntes redslime remover er for dyrt
evt nogle der kan linke en brugsforvirring
ville hører om det er pengene værd, da jeg syntes redslime remover er for dyrt

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: cyanophyten fjerner
Jeg mener at kunne huske at der var en som havde prøvet det, og at det ikke virkede.
Men der er jo ingen der siger at det som skulle bekæmpes var cyanobakterier.
Det er ikke mere end et par dage siden der var en som skrev at han havde noget RSR,
mener det var til 150 kroner. Og det ved vi med sikkerhed virker mod cyano
Men der er jo ingen der siger at det som skulle bekæmpes var cyanobakterier.
Det er ikke mere end et par dage siden der var en som skrev at han havde noget RSR,
mener det var til 150 kroner. Og det ved vi med sikkerhed virker mod cyano
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Hvor mange koraller er du villig til at lade dø for at spare 200 kr ? RSR virker, der er talrige eksempler på det, incl. undertegnede.AndersBaun skrev:ville hører om det er pengene værd, da jeg syntes redslime remover er for dyrt
- pernoe1
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hillerød
Har prøvet det uden nogen som helst effekt. RSR kan kun anbefales herfra...
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Jeg har brugt Red Slime Remover med succes. Har kun haft behov for at bruge det én gang.
Har også Rhodo Cell liggende i en æske, men har aldrig prøvet det eller haft behov for at bruge det.
I brugsanvisningen til Rhodo Cel står der at
Det er til at bekæmpe røde alger og skader ikke fisk eller andre dyr når der behandles korrekt.
Man bør fjerne så mange alger som muligt med håndkraft (fx. vha. en hævert), kulfilter skal fjernes og skummeren skal slukkes.
1 tablet til 50 liter vand. (Der følger 10 tabletter med).
Doser kun én gang.
Virkningsperioden er ca. 1 uge og efterfølgende anbefales det at bruge høj aktivt kul for at fjerne produktet.
Skummeren kan tændes igen og være med til at fjerne produktet fra vandet.
Vandskifte anbefales og det anbefales også at man måler sine vandværdier.
Derudover anbefales det at man tilsætter noget der kaldes "HS BACTO-Z", som skulle være medvirkende til at opbygge en stærk bakteriekultur, som forhindre de røde alger i at gro frem igen.
nå ja, så står der også "Bør holdes væk fra børn", så hvis nogen af jer er under 18, så må I lige få mor og far med på råd

Har også Rhodo Cell liggende i en æske, men har aldrig prøvet det eller haft behov for at bruge det.
I brugsanvisningen til Rhodo Cel står der at
Det er til at bekæmpe røde alger og skader ikke fisk eller andre dyr når der behandles korrekt.
Man bør fjerne så mange alger som muligt med håndkraft (fx. vha. en hævert), kulfilter skal fjernes og skummeren skal slukkes.
1 tablet til 50 liter vand. (Der følger 10 tabletter med).
Doser kun én gang.
Virkningsperioden er ca. 1 uge og efterfølgende anbefales det at bruge høj aktivt kul for at fjerne produktet.
Skummeren kan tændes igen og være med til at fjerne produktet fra vandet.
Vandskifte anbefales og det anbefales også at man måler sine vandværdier.
Derudover anbefales det at man tilsætter noget der kaldes "HS BACTO-Z", som skulle være medvirkende til at opbygge en stærk bakteriekultur, som forhindre de røde alger i at gro frem igen.
nå ja, så står der også "Bør holdes væk fra børn", så hvis nogen af jer er under 18, så må I lige få mor og far med på råd

- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
- Kontakt:
Jeg har prøvet rsr, og det virkede her hos mig.
Nu for nogle dage siden, prøvede jeg så kun at bruge sukker imod nogle andre røde trådalger ( ca. 1 - 2 cm. lange ) det tog de røde alger men også den smulle Cyano som jeg havde og har haft i meget lille grad, mere eller mindre i ca. 1 års tid.
Jeg vil hermed IKKE sige at du ''bare'' skal bruge sukker, men hvis jeg får Cyano i stor stil, så vil jeg først prøve med sukker, det virkede her hos mig, hvorfor og hvordan ved jeg ikke en dyt om.
Men hvis jeg var dig, og har Cyano i stor stil, så vil jeg bruge noget som helt sikkert virker, også selv om det evt. koster ca. 200 kr.
Der er jo en forhandler her på Forumet ( Flemming ) som bor på Sjæland som sælger det.
Jeg fandt lige hans tråd : http://www.saltvandsforum.dk/viewforum.php?f=118
Nu for nogle dage siden, prøvede jeg så kun at bruge sukker imod nogle andre røde trådalger ( ca. 1 - 2 cm. lange ) det tog de røde alger men også den smulle Cyano som jeg havde og har haft i meget lille grad, mere eller mindre i ca. 1 års tid.
Jeg vil hermed IKKE sige at du ''bare'' skal bruge sukker, men hvis jeg får Cyano i stor stil, så vil jeg først prøve med sukker, det virkede her hos mig, hvorfor og hvordan ved jeg ikke en dyt om.
Men hvis jeg var dig, og har Cyano i stor stil, så vil jeg bruge noget som helt sikkert virker, også selv om det evt. koster ca. 200 kr.
Der er jo en forhandler her på Forumet ( Flemming ) som bor på Sjæland som sælger det.
Jeg fandt lige hans tråd : http://www.saltvandsforum.dk/viewforum.php?f=118
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.

530 l. Low tech.
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
mon ikke sukkeret fjerner Cyano pga. der skabes en bakteriekultur?
- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Jo, men lige den ''tekniske'' grund ved jeg ikke.Olsen skrev:mon ikke sukkeret fjerner Cyano pga. der skabes en bakteriekultur?
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.

530 l. Low tech.
- AndersBaun
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
tusind tak for alle svarene.. jeg vil prøve den såkaldte sukkerkur (Evt et link til hvordan man doser)? og ellers vil jeg overveje mit næste træk.
Jeg har yderligere isat "aktivtkul" igen, for at få bugt med de snart mange forskellige alger der åbenbart stortrives i mit akvarium
Jeg har yderligere isat "aktivtkul" igen, for at få bugt med de snart mange forskellige alger der åbenbart stortrives i mit akvarium

- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
PAS nu på med den sukker kur, jeg ved ikke hvad der evt. kan ske ved det.
Men jeg brugte 1 lille spiseske til mit 530 l. alm. sukker pr. dag i 3 dage, derefter holdte jeg op, vandet blev hvidt men det gik helt væk efter 3 dage.
Men jeg brugte 1 lille spiseske til mit 530 l. alm. sukker pr. dag i 3 dage, derefter holdte jeg op, vandet blev hvidt men det gik helt væk efter 3 dage.
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.

530 l. Low tech.
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Som jeg har forstået det, så fjerner det aktive kul ikke grobunden for algerne, så det skal du nok ikke forvente for meget af.AndersBaun skrev:tusind tak for alle svarene.. jeg vil prøve den såkaldte sukkerkur (Evt et link til hvordan man doser)? og ellers vil jeg overveje mit næste træk.
- AndersBaun
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
ok...som jeg læser det på andre forums, er aktivt kul med til at holde uønsket algevækst nede . selvfølgelig hvis de andre parameter er iorden (Silikat, overfodring, lys osv)