Algefaser

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Vpo91
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
16
Postnummer: 9500 Hobro

Algefaser

Indlæg af Vpo91 »

Jeg håber der er nogen her inde, der kan hjælpe os, som grøn nybegynder indenfor saltvand, har man mange besynderlige spørgsmål og selv om her er meget godt læsestof, synes jeg ikke vi kan finde noget om nedenstående
Vi har startet et RSM 130 op for 15 dage siden og nu har vi mange brune alger og lidt grønne( de ligner små aspargesplanter).
Kønt er det jo ikke, men jeg er i tvivl om vi skal forsøge at tynde ud i algebestanden eller om nedbrydningen af algerne også er en del af modningsprocessen?
Vi fik afgassede levende sten (18kg), men jeg synes ikke vi har meget liv. Der er en rørorm, som vokser med 2 mm om dagen, en lille musling og en anden musling med en slags slør og forleden så jeg et kort glimt af noget, som lignede et gråt/sort stribet tusindben.
Både rørorm og muslinger er ved at blive helt dækket af alger, kan de tåle det?
Opstart 3/1 2009
Nu med 1 eremitkrebs, 1 hugo og 2 Babylonske snegle samt diverse småkravl der fulgte med stenene
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Algefaser

Indlæg af Carsten »

Nedbrydningen af algerne er også en del af modningprocessen.
Hvis du vil, kan du da godt fjerne de alger som er lige omkring de dyr som du har fundet.
De aspargesligende grønalger, ligner de det som kaldes Bryopsis??
Søg på forummet på navnet.
Hvis det er sådan nogen, vil jeg nok mene at du bør forsøge at fjerne dem, men ellers lade tingene ske uden den store indblanding.
Vpo91
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
16
Postnummer: 9500 Hobro

Re: Algefaser

Indlæg af Vpo91 »

Tak for svaret.
Jeg har prøvet at søge på Bryopsis, men synes ikke helt det ligner, måske kan et foto hjælpe
Bryopsis.JPG
Opstart 3/1 2009
Nu med 1 eremitkrebs, 1 hugo og 2 Babylonske snegle samt diverse småkravl der fulgte med stenene
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"