Acropora?

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Acropora?

Indlæg af Bokelund »

Hej :)

Jeg faldt lige over denne her?

ID?

Nogen der kan kendskab eller erfaring med den?
Vedhæftede filer
P1130027.JPG
P1130025.JPG
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Acropora?

Indlæg af Carsten »

Acropora sp. er nok det tætteste vi kommer. Måske A. humilis
skal have samme forhold som de fleste andre Acropora, masser af lys og god cirkulation.
Brugeravatar
martin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2700 Brønshøj
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af martin »

Umiddelbart syntes jeg ikke væksten ligner en humilis, dog uden at jeg har et forslag til hvad det ellers kan være.
/martin
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

acropora loripes
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

martin skrev:Umiddelbart syntes jeg ikke væksten ligner en humilis, dog uden at jeg har et forslag til hvad det ellers kan være.
Korallerne kan se ganske forskelligt ud alt efter størrelsen på korallen og hvor den vokser.
Det var også derfor jeg skrev Acropora sp. for at få det helt nøjagtigt skal et stykke af den under microskop.
kig engang her, så akn du se der er ganske mange som kunne ligne den.

http://www.meerwasser-lexikon.de/kategorie/95.html
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

det er selfølgelig rigtig carsten
men, jeg syntes ikke det ligner humilis eller gemmifera der er mere kompakt end humilis
hvis du googler loripes bliver den tit forvekslet med granulosa,men her beskriver veron forskellen

Loripes: Colonies have many shapes varying from upright bushes to tick plates. There is a continuous range of shape and size between the axial and the radial corallites, both may be tubular to nearly spherical, with very thick walls. Tubular axial corallites often have no radial corallites on one side and pocket-like radial corallites are smooth and rounded.

Granulosa: Colonies are semi-circular horizontal plates, usually less than one metre across. Plates are composed of regularly spaced horizontal branches with short inclined branches composed mostly of one or more axial corallites. Radial corallites are small and pocket-like.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

ole. skrev:det er selfølgelig rigtig carsten
men, jeg syntes ikke det ligner humilis eller gemmifera der er mere kompakt end humilis
hvis du googler loripes bliver den tit forvekslet med granulosa,men her beskriver veron forskellen

Loripes: Colonies have many shapes varying from upright bushes to tick plates. There is a continuous range of shape and size between the axial and the radial corallites, both may be tubular to nearly spherical, with very thick walls. Tubular axial corallites often have no radial corallites on one side and pocket-like radial corallites are smooth and rounded.

Granulosa: Colonies are semi-circular horizontal plates, usually less than one metre across. Plates are composed of regularly spaced horizontal branches with short inclined branches composed mostly of one or more axial corallites. Radial corallites are small and pocket-like.
Der er såment ikke noget at forsvare. Mit bud var at det var en lille humilis, fordi den lignede den som jeg har haft.
Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Bokelund »

Sidste spørgsmål omkring den koral. Er det normalt, at det sidder en lille bitte krebber på den?:)
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlæg af thyme »

Normalt ved jeg ikke, men man vil oftest gerne have dem ;) Det er sandsynligvis en acropora krabbe, de holder den ren og fin.
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"