Akv. hardware på tyske ebay?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions: 349
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Akv. hardware på tyske ebay?

Indlæg af nielsk »

Hej, overvejer at købe ATI T5 lampe og dem er der en del brugte til salg af på tyske ebay.

Men hvordan rent praktisk mht. betaling og forsendelse. Det er jo privat til privat. Har jeg nogen garanti på at det når helt frem og betaling er det direkte til sælger eller til ebay først. Og hvad er bedst Paypal eller visa?

Og fragt, hvad kan anbefales - DHL? Det er jo ofte skrøbelige varer..

Der er nok nogen af jer som har prøvet at handle der, håber I kan hjælpe :GO
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Re: Akv. hardware på tyske ebay?

Indlæg af herzberg »

Du har som sådan ingen garanti. Betaling sker direkte til sælger. Du kan også betale med PAYPAL, hvilket jeg altid har anset som det mest sikre, men den opfattelse har jeg ikke længere. Jeg har altid troet, at pengene var "forsikret" af PAYPAL, hvilket de også er i en hvis udstrækning. Man kan trække pengene tilbage, hvis varen ikke er som den skal være, men KUN så meget, som PAYPAL kan få ud af vedkommendes PAYPAL konto. Så har han tømt den for penge, så er der ikke noget til dig!

13.13 What if PayPal makes a final decision in my favour?
If PayPal makes a final decision in your favour, we will collect any available funds in the seller’s PayPal balance at that time. However, recovery is not guaranteed and is limited only to the amounts that PayPal can recover from the seller’s Account. Any amounts collected from the seller will be placed in your Account.

Kreditkort er bedre, for så kan du lave en chargeback i banken, og så får du pengene tilbage.

Prøv at læse dette iøvrigt: http://epn.dk/teknologi2/computer/article1551712.ece
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
nielsk
Reactions: 349
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af nielsk »

Spændende artikel, tak for det!

Jeg vil kun bruge Visa/Mastercard til evt. betalinger. Har tidl. brugt paypal i USA men aldrig til private.

Bruger jeg så bare netbank til direkte overførsel for evt. køb ? og er disse penge forsikret af banken?

Får man sælgers adresse og email oplyst når man køber en vare?
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
20
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

Velbekomme...

Men meget afhænger jo også af sælgerens tilbagemeldinger vil jeg sige, har han 100% på mange tilbagemeldinger, så er det jo nok sikkert alligevel. Man sparer jo et overførselsgebyr i banken.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg har handlet en hel del på Ebay, og har aldrig oplevet ikke at få tingene frem. En handel trak meget langt ud, og flere forskellige dårlige undskyldninger kom undervejs, men varen kom frem og var ok.

Bruger Paypal ret ofte, men har kun brugt det til handler med butikker. Hvis man som sælger har en paypal konto, så sælger man ganske meget derinde, da det koster penge for sælger at have kontoen.

Hvis man ikke halt har tiltro til sælger, så er det jo da bare at finde en anden. Der er jo nok at tage af.
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlæg af thyme »

nielsk skrev:Spændende artikel, tak for det!

Jeg vil kun bruge Visa/Mastercard til evt. betalinger. Har tidl. brugt paypal i USA men aldrig til private.

Bruger jeg så bare netbank til direkte overførsel for evt. køb ? og er disse penge forsikret af banken?

Får man sælgers adresse og email oplyst når man køber en vare?
Når du betaler via paypal trækker de det også fra dit kreditkort.

Via netbank er der ingen forsikring af nogen art.

Man får somregel emailen, men har aldrig lagt mærke til nogen adresse
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
pedersen
Foxface
Foxface
19
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af pedersen »

Jeg har kun gode erfaringer ved handel med akvarie-artikler på www.ebay.de
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions: 2
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Har også købt ufattelige mængder skrammel på ebay og qxl og har aldrig mistet mine vare/penge - men jo det er jo op til svindleren i den anden ende om det skal blive en succes :D
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"