Har lige målt vandet idag efter en hel måned da jeg ikke har haft tid til at gøre det hele december.
Blev rimelig overrasket af min nitrat er så høj og min nitrit er lige sneget sig på 0,1, tror det er pga jeg fodrer for meget, jeg giver fodrer 2 gange hver dag rimelig lidt af gangen, de får lidt forskelligt mysis, artemia rejeæg og flagefoder.
Skal jeg lavet noget vandskifte?
NO2 = 0,1
NO3 = 25 på farveskalaen
Mg = 1320
Kh = 8,6 (for en måned siden var den 12, er det pga af vandskifte eller er det bare fordi korallerne har optaget det?, har kun seks styks. testede 2 gange)
Ca = 450 ( var 480 sidst jeg målede den)
målinger nitat helt ved siden af!
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Re: målinger nitat helt ved siden af!
Jeg vil ikke være alarmeret over dit fald i KH.. Men nu er den ved at være på et niveau hvor den skal holdes eller buffers, alt efter hvilket niveau du sigter efter... Så oftere målinger af den, mg og Ca er på sin plads indtil du kender forbruget og effekten af din buffer..
Når du nu ovenikøbet selv er inde på at du fodre for meget.. Så har du sikkert ret, hehe..
Undgå eventuelt at fodre hver dag - Eller skru endnu mere ned for fodermængden - Sluk eventuelt pumperne og foder lidt mindre - Med mindre du har fisk som kræver at der fodres ofte - Hvis du laver et vandskift, så lav en nitrat måling efter det og igen jævnligt for at se om ikke den kan bringes ned ved en optimering af fodermængderne..
/Henrik
Når du nu ovenikøbet selv er inde på at du fodre for meget.. Så har du sikkert ret, hehe..
Undgå eventuelt at fodre hver dag - Eller skru endnu mere ned for fodermængden - Sluk eventuelt pumperne og foder lidt mindre - Med mindre du har fisk som kræver at der fodres ofte - Hvis du laver et vandskift, så lav en nitrat måling efter det og igen jævnligt for at se om ikke den kan bringes ned ved en optimering af fodermængderne..
/Henrik
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Hvad har du akvariet som kræver mad to gange om dagen?
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6950 Ringkøbing
- Geografisk sted: Vestjylland
okay, synes bare det var lidt vildt at min kh var faldet så meget på en måned ? så må jeg bare lige måle ca og mg noget oftere.
Har os noget bio calsium power og reeflife kh buffer
har kun 2 klovnfisk og en damsel samt en dannebro og en rød kardinal reje. Det får en knivspids hvids hver max ca. to gange om dagen nogen gange 1 gang.

har kun 2 klovnfisk og en damsel samt en dannebro og en rød kardinal reje. Det får en knivspids hvids hver max ca. to gange om dagen nogen gange 1 gang.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8000 Århus C
Så ville jeg ikke fodre mere end 3-4 gange om ugen..prezn skrev:okay, synes bare det var lidt vildt at min kh var faldet så meget på en måned ? så må jeg bare lige måle ca og mg noget oftere.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6950 Ringkøbing
- Geografisk sted: Vestjylland
så det det jeg gøre fodre meget mindreAndersNT skrev:Så ville jeg ikke fodre mere end 3-4 gange om ugen..prezn skrev:okay, synes bare det var lidt vildt at min kh var faldet så meget på en måned ? så må jeg bare lige måle ca og mg noget oftere.

Det bare et vandskifte der vil hjælpe meget ?