Kauderni Par

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

Kauderni Par

Indlæg af Hyldager »

Jeg har en lille flok (4 fisk) kaudernier gående i mit akvarie. Hvordan identificerer man et par? De kom i akvariet i søndags, og er selvfølgelig meget sky endnu, og gemmer sig for det meste bag stenene. Bliver mest aktive og kommer lidt frem når HQI'en slukker.
Men de holder sig 2 og 2, i hver sin ende af akvariet næsten hele tiden. En gang imellem er den ene lige over ved de to andre, men holder sig primært 2 og 2.
Jeg har kun planer om at have et par, så vil gerne være helt sikker på det er et par, før jeg fanger de andre og sælger dem.
Brugeravatar
Tom Ekelund
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Kolding

Re: Kauderni Par

Indlæg af Tom Ekelund »

Jeg vil mene at det er fortidlig til at se om der er dannet par endnu efter så få dage så gi dem lidt tid endnu samt tilvendning til akvariet...
Smider lige et link fra saltvandssiden.dk

http://saltvandssiden.akvariefisk.dk/sp ... n_kauderni
mvh. Tom

200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

Re: Kauderni Par

Indlæg af Hyldager »

Jeps, de vil holde sig sammen i paret, og jage de andre en smule. :)
Regnede skam heller ikke med at kunne se det endnu, men kan alligevel ikke lade være med at ligge mærke til det.
Der er ikke andre fisk i akvariet end en Hugo, og regner med de får lov til at gå deri alene, indtil de har dannet par. Så de har god tid og plads, uden at blive unødigt stressede af eventuelle andre beboere.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"