[quote="Olsen"]jeg har også modtaget min stream 6105 i dag. Den larmere pt. mere end min gode gamle 6100'ere, men forventer at den efter en periode bliver ligeså lydløs.
Kansje litt off-tropic i demme tråden,og beklager dette selvsagt

,men fikk meg en 6125 hjem i går..(den på 12000l/t,som ikke kan stilles,men er jo ellers noenlunde lik),og ja.. flytter vann her,men du verden for en during det var på denne
Har jo 2 gammle 6101 fra før,og to 6201+en stor Tunze weavmaker i denne stampen,og det eneste som irriterte meg før,ang.lyder var denne "spesielle lyden"fra weaven her..,men dette var garantert myyye verre å høre på..
(Den var egentligt feilbestilt,da jeg skulle ha den stillbare opp til 13000 l/t,men det trøtte hodet jeg er

,så la jeg inn feil modell på bestillingen min hos aquaterrashop.de,så min feil det ja..

.
Vurderte nu i etterkant å etterbestille den riktig STORE bamsen i denne nye serien,da jeg ser det ekstra jeg fikk nu,ikke var så mye"ekstra",som jeg hadde forventet,pga.at "flodden"blir brutt ganske kjapt,av de andre pumpene i karet,så jeg fortsatt får dødsoner på andre siden av karet,og har ikke andre alternative plasseringmuligheter..
Dessuten kan jeg med valg av "storebror"kjøre litt redusert hastighet,noe som forhåpentligvis reduserer støy,og øker levetid?
Men.. er ikke så sikker på om jeg vil ut med så m,ye penger lenger nu,etter denne sjokkopplevelsen med tanke på støy..
Har jo disse nye "weavpumpene"til eco-tec også i tankene(den på 20000 liter),men hvet jo ikke støynivået på disse heller,og vil ikke gjøre samme tabben en gang til nei..
Denne 6125,en har jeg fått beskjed av min kone å fjerne rimeligt kjapt fra karet her nu anyway,så fortsatt på leit etter kraftige pumper som fungerer mere stille nu ja..