Zebrasoma Gemmatum

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
moby
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Glostrup

Zebrasoma Gemmatum

Indlæg af moby »

Hej!

Min plan er at anskaffe mig en Zebrasoma Gemmatum efter min ferie. Og bare rolig jeg ved godt den er umulig at opdrive men jeg har mine kilder! Spørgsmålet ligger i at jeg har hørt om en eller 2 der har haft denne fisk i DK´nogensinde. Om de stadig har den eller har haft nogen negative erfaringer med den! Jeg har hørt at det er en af de eneste kiruger der er mere sandsynlig for at kunne finde på at på koraller.

Moby
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Zebrasoma Gemmatum

Indlæg af William Jr »

Det er en fantastisk fisk:

http://www.advancedaquarist.com/2007/4/ ... matum1.jpg

- Jeg har desværre ikke selv holdt den... Men der ikke nogen grund til at frygte at den skulle gå på dine koraller! Den er Herbivor, præcis som de andre sejlfinner...
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Jeg havde en, der desværre fik tæv af mine andre Zebrasoma, så det var en relativ kort affære ;)
Jeg har dog aldrig hørt, at der skulle være nogen risiko i forhold til koraller med nogen Zebrasoma.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
moby
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Glostrup

Indlæg af moby »

mads-fisk skrev:Jeg havde en, der desværre fik tæv af mine andre Zebrasoma, så det var en relativ kort affære ;)
Jeg har dog aldrig hørt, at der skulle være nogen risiko i forhold til koraller med nogen Zebrasoma.
Ja Det er en af de ting jeg fyger da da jeg har en xanthurum i baljen der tror den ejer det hele. Jeg havde tænkt mig at fiske den op og introducere dem sammen med min gemmatum i et karentæne akvarie i en uges tid og derefter putte dem i baljen igen.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"