det nye happy life
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2008
det nye happy life
der er jo kommet et nyt produkt kaldet "happy life" jeg har fået lidt forståelse for at der er mange blandede meninger om dette nye produkt.
til dem der ikke ved det, skulle det være en lidt mere koncentreret blanding af eysylife og lidt billigere vist.
hvad er jeres mening og er der nogen der har fået nogle erfaringer?
til dem der ikke ved det, skulle det være en lidt mere koncentreret blanding af eysylife og lidt billigere vist.
hvad er jeres mening og er der nogen der har fået nogle erfaringer?
Mvh.
Thomas Larsen
Thomas Larsen
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
Re: det nye happy life
Overflødigt om du spørger mig...
- Det tager den tid at modne, en modning skal tage...
- Det tager den tid at modne, en modning skal tage...
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Happy Life.... Det lyder sku da som en joke...
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Har du nogen links evt hvor du har fundet de oplysninger mm?
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Rakkeby
Happy Life er dobbelt så koncentreret som Easy Life jeg bruger det selv i mine akvarier, prisen er ca den samme som Easy Life men Happy Life rækker til dobbelt så meget vand og er derfor billigere. Se evt. http://www.petgrossisten.dk/product.asp?product=9720
Jeg har købt det i Hjørring Dyreland
Jeg har købt det i Hjørring Dyreland
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
jeg læser jævnligt om lignedene produkter,bla zeozyme der er nyhed fra kz..
man slukker lige for skummeren heller noget vædske i som indeholder BIO enzymer,vandet bliver uklart ,skummeren tændes og vandet klarer mer op end tidligere...
man kan osse bare hælde flasken direkte i ferskvands beholderen og få det doseret på denne måde..
utroligt som mange af produkterne er detsamme-..
man slukker lige for skummeren heller noget vædske i som indeholder BIO enzymer,vandet bliver uklart ,skummeren tændes og vandet klarer mer op end tidligere...
man kan osse bare hælde flasken direkte i ferskvands beholderen og få det doseret på denne måde..
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
- Forskellen er bare at med Zeo Produkterne følger en forklaring som giver mening... Det andet leder tankerne hen i retning af "Fikumdik"ole. skrev:jeg læser jævnligt om lignedene produkter,bla zeozyme der er nyhed fra kz..
/Flemming,

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
syntes easy life er et kanon prudugt kender ikke happy life, bruger det når jeg tilføre nye fisk (har aldrig mistet nogen om det skyldes easy life ved jeg ikke) eller en koral ser lidt skidt ud efter tilførelsen går der ikke mange timer før alle korallerne stråler, et eller andet gør det altså!! easy life vandt altså også titlen som produkt af året 2004 så helt forkert er det nok ikke
http://www.easylife.nl/english/index.html?id=08
vh lykke
http://www.easylife.nl/english/index.html?id=08
vh lykke
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Kiggede lige på det, og det er ikke meget vi kan bruge det til.
Lyder aller mest som popgejl.
Jmsjms: Jeg ved ikke helt, men jeg synes ikke du lyder helt uafhængig af Hjørring dyreland,
lidt for mange anprisninger af de ting de fører og deres sendinger
Lyder aller mest som popgejl.
Jmsjms: Jeg ved ikke helt, men jeg synes ikke du lyder helt uafhængig af Hjørring dyreland,
lidt for mange anprisninger af de ting de fører og deres sendinger
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Må hellere lige tilføje at det var navnet "Happy life" Jeg så som en joke.. Indholdet vil jeg ikke udtale mig om - Men noget der er navngivet Happy Life.. Har jeg sku svært ved og tage alvorligt..
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
jeg ser osse et problem i navnet, det virker som om man prøver at læne sig op af noget der er en stor succes, jeg bruger selv Easylife, i forskellige situationer og er godt tilfreds, men er stadig skeptisk over for alle deres lovprisninger... så jeg har ingen planer om at skifte til Happy-LifeMusiker skrev:Må hellere lige tilføje at det var navnet "Happy life" Jeg så som en joke.. Indholdet vil jeg ikke udtale mig om - Men noget der er navngivet Happy Life.. Har jeg sku svært ved og tage alvorligt..
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
Carsten hvad er det du hentyder ???????? vi har fået en lokal saltvandspusher heroppe i det nordlige er det så mærkeligt hvis man skriver om det ???? forklaring udbedes
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Malmø
Easylife og happylife skulle være det samme dog bare mere konsentreret. Jeg bruger det selv og syns det er rigtig godt. Jeg kan godt se forskel på om jeg bruger det elller ej. Mit akv. på 470 liter started jeg op med 350 liter hanevand efter mit lille ulykke med det gamle akv. jeg havde. Jeg smed ca 30 kilo keramik sten i og det har nu kørt i lidt over en mdr. hvor jeg har brugt Easylife og er nu gået over til happylife. Jeg har ikke haft algevækst overhovdet og mit keramik er begyndt at blive lilla med masser af kalkalger som kommer hurigt. I tidliger akv. hvor jeg ikke har brugt easylife har jeg haft problemer med algevækst. (siger ikke at det kun er easylife der er skylden i at jeg ikke har haft alger men jeg tror bestemt at det har hjulpet en del at jeg har brugt det.)
Jeg har hørt at dem der opfandt easylife, der er så en af dem som har lavet happylife som skulle være det samme bare som sagt mere koncentreret.
Når man bruger det vil man opleve mere klart vand og sunder akv. (alt det kan ikke ske kun ved hjælp af en af overnævnte, men produktet vil helt sikkert hjælpe til et sunder akv.)
Det er hvad jeg har erfaret
Jeg har hørt at dem der opfandt easylife, der er så en af dem som har lavet happylife som skulle være det samme bare som sagt mere koncentreret.
Når man bruger det vil man opleve mere klart vand og sunder akv. (alt det kan ikke ske kun ved hjælp af en af overnævnte, men produktet vil helt sikkert hjælpe til et sunder akv.)
Det er hvad jeg har erfaret

-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
jeg hørte noget om easylift gleemte at tage pertent på deres tin og ny er der kommet en "kopi" som heder happylife, tager man og samligner de to bøtter er de næsten ens, selv skriften der står happylife og easylife er det samme. den store forskel er bare at happylife er halvt så dyrt.
da jeg havde ferskvand brugte jeg easylift meget, og der kunne man klart se forskel på vandet, når den hvide tåge var væk,var vandet markant klare. og syntes jeg har samme oplevelse med saltvand.
da jeg havde ferskvand brugte jeg easylift meget, og der kunne man klart se forskel på vandet, når den hvide tåge var væk,var vandet markant klare. og syntes jeg har samme oplevelse med saltvand.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Selvfølgelig er det klart man skriver om det man ser, men jeg synes du har været utrolig positiv i dine beskrivelser. Og nogle af dine indlæg har virket som om du havde en insider viden som en almindelig kunde ikke har.jmsjms skrev:Carsten hvad er det du hentyder ???????? vi har fået en lokal saltvandspusher heroppe i det nordlige er det så mærkeligt hvis man skriver om det ???? forklaring udbedes
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
jeg har forstået det sådan at det er en af biologerne bag easy-life, der er gået for sig sig selv og har skabt disse produkter med navnet happy. det lyder mest som noget man ser i en amerikansk reklame, men hvis efekten er lige så go som easy-life, så det jo mere økonomisk og bruge det da det er dobbelt så koncentreret.
Mvh.
Thomas Larsen
Thomas Larsen
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Carsten skrev:Selvfølgelig er det klart man skriver om det man ser, men jeg synes du har været utrolig positiv i dine beskrivelser. Og nogle af dine indlæg har virket som om du havde en insider viden som en almindelig kunde ikke har.jmsjms skrev:Carsten hvad er det du hentyder ???????? vi har fået en lokal saltvandspusher heroppe i det nordlige er det så mærkeligt hvis man skriver om det ???? forklaring udbedes
Helt ærligt verden drejer altså også rundt andre steder end lige på sjælland.
Sgu utroligt du ikke angriber mads-fisk eller hougaard på samme måde. vi har fattet din point carsten det er kun Klovnen og Decocean der duer i din verden
jmsjms skrev:Carsten hvad er det du hentyder ???????? vi har fået en lokal saltvandspusher heroppe i det nordlige er det så mærkeligt hvis man skriver om det ???? forklaring udbedes
Forståeligt nok at man gerne vil have den lokale forretning til at gå godt. jo kortere har man til lidt div. udstyr og eventuelt levende. Så jeg forstår udmærket din reaktion
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
Syntes sgu det er utrolig at man ikke kan skrive noget uden at blive angrebet og beskyldt for lidt af hvert, alt jeg har er købt ved Hjørring Dyreland og det er jeg glad for da de giver en god behandling. Det var sidste kommentar fra mig ang dette underlige emne.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Det kan jeg kun give jer ret i, at man bliver angrebet og rakket ned. meningen med et forum er vel og hjælpe og udveksle erfaringer med hinanden.
Mvh.
Thomas Larsen
Thomas Larsen
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4500 Nykøbing Sjælland
- Geografisk sted: vest-sj
sådan er det sku tit systes jeg. men sådan vil det nok altid være:(
men det der easy-life har jeg osse brugt og jeg har mistet fisk plus jeg har haft mange alger så jeg systes ikke der en nogen forskel om man tilsætter eller ej.
tror det er lidt efter hvem man er lige som nogen kan hold xenia og nogen kan ikke.
men det er nok lige som at tro på nisser. vis man tror på dem kan man se dem
men øv jeg kan ikke se dem.
tålmodighed er vejen frem vis man spør mig det er det jeg har haft mest held med og hold alt så simpel som muligt
men det der easy-life har jeg osse brugt og jeg har mistet fisk plus jeg har haft mange alger så jeg systes ikke der en nogen forskel om man tilsætter eller ej.
tror det er lidt efter hvem man er lige som nogen kan hold xenia og nogen kan ikke.
men det er nok lige som at tro på nisser. vis man tror på dem kan man se dem

men øv jeg kan ikke se dem.
tålmodighed er vejen frem vis man spør mig det er det jeg har haft mest held med og hold alt så simpel som muligt

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Det kan jeg kun give jer ret i, at man bliver angrebet og rakket ned. meningen med et forum er vel og hjælpe og udveksle erfaringer med hinanden.
Mvh.
Thomas Larsen
Thomas Larsen
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
T-Svendborg skrev:Det kan jeg kun give jer ret i, at man bliver angrebet og rakket ned. meningen med et forum er vel og hjælpe og udveksle erfaringer med hinanden.
Prøv at kigge i denne tråd.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=21418
Der synes jeg det fremgår at han ikke er så meget kunde som de fleste af os andre. Og det var den tråd jeg referede til.
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Kan da ikke være mere lige glad, hvis manden hjælper til eller for den sags skyld står i forretningen nogen timer hver dag og hvad så???Carsten skrev:T-Svendborg skrev:Det kan jeg kun give jer ret i, at man bliver angrebet og rakket ned. meningen med et forum er vel og hjælpe og udveksle erfaringer med hinanden.
Prøv at kigge i denne tråd.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=21418
Der synes jeg det fremgår at han ikke er så meget kunde som de fleste af os andre. Og det var den tråd jeg referede til.
Jeg syntes bare i er ved at dele saltvandsforummet op i forskellige lejre.
hvis der er en der snakker om en forhandler bliver han bonget for dette, og hvem er det der bonger folk herinde i stor stil
Carsten / hougaard om nogen
Jeg har 2 gange taget billeder fra Aquastyle til folk på forummet, så man kunne se hvad der var værd og kører efter og alligevel skal man have en eller anden smartass bemærkning smidt i hovdet om at man omtaler Aquastyle i brede vendinger herinde.så har jeg Omtalt at han har tilbud på koraller samt at han havde en blæksprutte i forretningen.
Denne smartass bemærkning skulle selvfølgelig komme fra hougaard som nok er den størrste promotor der er herinde, men det er i orden nogen er jo fredet herinde.
Alle salgs links og andet er henvist til Petsupply online shop, men det kommer man vel også til at hører fra. eller er det iorden for han køber jo en del ting til sin forretning hos decocean ??
Og nu venter jeg spændt på alle de rigtig gode medløber som viser sig og fejer alle disse beskyldninger af bordet, for de skal jo hjælpe deres makker/venner.
På det år jeg har været herinde er der godt nok sket nogen drastiske ændringer herinde, som er gået fra hobby til alt for kommercielt.
Vi snakker hobby og forum og i bund og grund er det hvad dette forum i tidernes morgen er lavet til. men sådan virker det bare ikke i dag.
Og jeg ved at jeg ikke har den opfattelse alene, for jeg snakker også med folk fra forummet.
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Må sige at forummet ikke er så hobby agtigt som det har været. Det begynder at gå mere op i mudder kastning og penge.
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- Lars M
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 9560 Hadsund
- Saltvand siden?: 2001
Tjaa det åbner jo (igen) for alle de diskussioner om kemi/tilsætningsstoffer som har kørt i et par år nu.
Jeg købte for to/tre år siden en dunk esylife 5l. Den var på tilbud ved en forhandler åbning, tror jeg.
Jeg har brugt det en del gange, hvor jeg virkelig har sat mit akvarium på prøve, flyttet, makket, blot lavet stort om. Efter en tilsætning, er der gået få timer, så ser alt normalt ud.
Sidst flyttede jeg mit 475l. ned i et 325l. Akvariet havde stået med vand i 2 måneder, men uden indhold. Det blev flytte på en lørdag. søndag fik det et stort skud Easylife. efter et par uger et mere, der har aldrig været en algeopblomstring. Det skal så siges at det blev brugt sammen med VSV, så næringsindholdet kan godt have været bragt meget ned.
For nogle måneder fik jeg efter at have handlet i en tysk butik en pose zeopulver, som påstod det samme. Det har jeg så prøvet en enkelt gang, og det opfører sig stort set som det flydende, blot er prisen for pulveret noget billigere, hvis jeg er rigtigt orienteret.
Og dunken står der stadig, hvis mit forbrug fortsætter som det er nu, varer det vel 5 år inden der skal købes en ny.
Jeg købte for to/tre år siden en dunk esylife 5l. Den var på tilbud ved en forhandler åbning, tror jeg.
Jeg har brugt det en del gange, hvor jeg virkelig har sat mit akvarium på prøve, flyttet, makket, blot lavet stort om. Efter en tilsætning, er der gået få timer, så ser alt normalt ud.
Sidst flyttede jeg mit 475l. ned i et 325l. Akvariet havde stået med vand i 2 måneder, men uden indhold. Det blev flytte på en lørdag. søndag fik det et stort skud Easylife. efter et par uger et mere, der har aldrig været en algeopblomstring. Det skal så siges at det blev brugt sammen med VSV, så næringsindholdet kan godt have været bragt meget ned.
For nogle måneder fik jeg efter at have handlet i en tysk butik en pose zeopulver, som påstod det samme. Det har jeg så prøvet en enkelt gang, og det opfører sig stort set som det flydende, blot er prisen for pulveret noget billigere, hvis jeg er rigtigt orienteret.
Og dunken står der stadig, hvis mit forbrug fortsætter som det er nu, varer det vel 5 år inden der skal købes en ny.
Mvh.
Lars Mogensen
Lars Mogensen
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Hvis der er nogen der har et problem min gøren og færden her på boardet, vil jeg opfordre til kontakte mig (PB, email, tlf) frem for tilfældige beskyldninger i tråde der intet har med mig at gøre.
Senest rettet af Hougaard ons 10. dec 2008 10:03, rettet i alt 1 gang.
- Lars M
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Hougaard, den er vist feesen forbi mig. Du bedes venligst uddybe den 

Mvh.
Lars Mogensen
Lars Mogensen
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Geografisk sted: Fyn
Tror at Hougaard referere til at hans navn er nævnt længere oppe på siden i et indlæg.Lars M skrev:Hougaard, den er vist feesen forbi mig. Du bedes venligst uddybe den
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Geografisk sted: Fyn
Og skulle vi så ikke vende tilbage til det så glimrende emne som tråden startede ud med..
Jeg har personligt aldrig selv brugt nogle af produkterne, men har da følt mig inspireret til at prøve på et tidspunkt. Mener at have set flere rigtig smukke baljer bruge easy life, men det er vel altid svært at sige om det direkte skyldes produktet.
Mener at buddy her fra siden brugte det og var rigtig godt tilfreds (ret mig hvis jeg tager fejl) og hans balje er i hvert fald en af de flotteste jeg har set live
Jeg har personligt aldrig selv brugt nogle af produkterne, men har da følt mig inspireret til at prøve på et tidspunkt. Mener at have set flere rigtig smukke baljer bruge easy life, men det er vel altid svært at sige om det direkte skyldes produktet.
Mener at buddy her fra siden brugte det og var rigtig godt tilfreds (ret mig hvis jeg tager fejl) og hans balje er i hvert fald en af de flotteste jeg har set live

RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
- Lars M
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Doooeeehhh.
Folks der findes sytten klart definerede etniske/lokalpatriotiske områder i DK. (ja jeg valgte den internationale betegnelse frem for molbo mv.)
Desværre, da mine forældre var børn var det nok 100 distinkte dialekter og rimeligt velbeskrevne adfærdsformer. Jeg kunne godt tænke mig at man holdt fast i blot nogle af dem.
Men ærlig talt så gider jeg ike bruge min energi på at min saltvandsshop er bedre end din.................
Folks der findes sytten klart definerede etniske/lokalpatriotiske områder i DK. (ja jeg valgte den internationale betegnelse frem for molbo mv.)
Desværre, da mine forældre var børn var det nok 100 distinkte dialekter og rimeligt velbeskrevne adfærdsformer. Jeg kunne godt tænke mig at man holdt fast i blot nogle af dem.
Men ærlig talt så gider jeg ike bruge min energi på at min saltvandsshop er bedre end din.................
Mvh.
Lars Mogensen
Lars Mogensen