Jeg bor i en 1 værelses sammen med kæresten på 21kvm, og har de 2 akvarier som står i signaturen stående..
Og som om jeg ikke har det hårdt nok med at være klistret fast på pigebarnet dagen lang, så er jeg også ved at blive mindre psykopat af skummeren i mit nye Red Sea Max 130..
Jeg har i skrivende stund ejet akvariet i 10 timer, og kan allerede nu fornemme at den kan knække hele min lyst til at have saltvand pga konstant ulidelig støj

Så her kommer spørgsmålene:
Hvilken skummer passer ned i "sumpen" bag på?

Og er der evt 2 bedre powerheads til selve filtersystemet jeg burde erhverve mig? Synes godt nok de er lidt sløve i det dem der sidder i nu.

Jeg har en Tunze 6045 til cirkulering, 4500L/T ud over hvad de andre levere skulle vidst være fint til et 130L

Det vigtigste i sagen her er uden tvivl en ny, og mindre larmende skummer - Evt. endda bedre.
Hvad angår de andre 2 powerheads, kunne jeg også godt tænke mig nogen lidt mere kraftige, der ville kunne sætte noget mere guf i overløbet - Synes ikke rigtigt der sker så meget i det område. Hvis jeg lukker lige akkurat for klappen så der bliver suget af overfladen, bliver der for hurtigt lav vandstand i sumpen, og der kommer en milliard bobler ud. Så lidt mere knald må der jo skulle til

Blæserne i armaturet er udskiftet, for de var godt nok også ulidelige