hvad kan de holde til skivekoraler
- TroJanRds
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Randers
hvad kan de holde til skivekoraler
kan man tage sine skiver af en sten hvis man ønsker at dele dem ud i akvariet eller hvis en kami skal have en ? og hvordan gør man..? kan de dø af det ?
- Vedhæftede filer
-
- Billede 044ny.JPG (29.71 KiB) Vist 898 gange
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Re: hvad kan de holde til skivekoraler
Discosoma-skiver er ekstremt hårdføre, så du kan bare skære dem af ved at "grave" godt ned i stenen under foden med en skalpel, hobykniv e.l.
Jeg læste engang en artikel om nogle eksperimenter med at hakke skiver i en blender (ikke til mos men bare grov-hakket).
Han havde taget alle de forskellige skiver han kunne komme i nærheden af, hakket dem og smidt dem i baljen. Efter nogen tid, var der så skiver alle de steder, hvor betingelserne passede dem bedst.
Jeg har da overvejet at prøve dette engang.
/Kim
Jeg læste engang en artikel om nogle eksperimenter med at hakke skiver i en blender (ikke til mos men bare grov-hakket).
Han havde taget alle de forskellige skiver han kunne komme i nærheden af, hakket dem og smidt dem i baljen. Efter nogen tid, var der så skiver alle de steder, hvor betingelserne passede dem bedst.
/Kim
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2001
- Geografisk sted: Århus
Det ville sku være syret at prøve.Nolan skrev:Discosoma-skiver er ekstremt hårdføre, så du kan bare skære dem af ved at "grave" godt ned i stenen under foden med en skalpel, hobykniv e.l.
/Kim
Det tror jeg at jeg vil prøve for at få nogen lidt over det hele når jeg kommer der til.
Også håber jeg bare at det virker

Mvh Michael
- TroJanRds
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Randers
hvad med denne koral kan den fragmenteres. da jeg har en ven der gerne vil have et stykke .. og hvordan skal det gøres?
- Vedhæftede filer
-
- Billede ny 029.JPG (52.38 KiB) Vist 820 gange