Jeg tror ikke en up2000 vil være kraftig nok til den pvc-gennemføring, der er rimelig mange bøj på og Squiden tager mere kraft en man skulle tro
Og så tror jeg heller ikke et pumpen vil være så glad for at der kommer tryk på indsugningen, men skal ikke kunne sige om det bliver at problem
Mener at den kan stå tørt, men den er ikke selvsugende, den skal primes.
Alternativt skal du over i en af eheim pumperne dem er der mange der bruger til vandkøling af computere og der er der masser af modstand.
tak for svar
Jah det med modstand vil der jo givetvis komme en del af, men det er også kun meningen den cirkulation skal være et tilskud til den nuværede cirkulation, for at give det hele et lidt mere turbulent flow. Jeg tror heller ikke det bliver med helt så mange bøjninger som på tegningen, jeg tror jeg vil gøre det primært med bløde slanger.
VH Brian Thyme 120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl viewtopic.php?t=10961
Har også tænkt på at komme den bagpå akvariet, og så flytte pumpen så langt op som muligt.
Den tunze ser fin ud, men syntes godt nok den er dyr! Men ok dens strømforbrug er ikke helt dårligt i forhold til ydelse.
VH Brian Thyme 120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl viewtopic.php?t=10961