Lige en advarsel ang. køb og brug af for billige forlænger
Vedhæftede filer
Ku ha gået gruligt galt..
>
0
mvh. Tom
200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
Glemte lige den sad inde ved mit 200 liters balje...
>
0
mvh. Tom
200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
Reeflife skrev:Ja, det har jeg set nogle gange..... man skal ikke spille saltvand i dem
Der var ikke kommet noget saltvand i...
>
0
mvh. Tom
vestergaard skrev:puha det ser ikke godt ud =( var det fordi det var for billig et stik?
Ja det var billig købte en pose med div. stik i for en hundeseddel..
>
0
mvh. Tom
vi købt osse en gang sådan en billig en nede i brugsen men der var så dårlig forbindsel i den at den man ikke ku bruge lortet så den røg ud igen det var noget meget godt kan jeg se.
men ska sku passe på alt det billig noget men man ville jo altid spar
2 stik med 1* 11watt og 3 * 39 watt stikket var godkendt til 150 watt
>
0
mvh. Tom
jeg tænkte nu mere på hvilket udstyr var det lys eller pumper for eksempel. har du sikret dig at der ikke er noget af udstyret der kunne være defekt og dermed trække en helvedes masse strøm ??
Nu er det noget begrænset, hvad et H(P)FI-relæ kunne gøre i denne situation. HFI'en slår kun fra ved forbindelse til jord. Dette ser rigtigt meget ud til at være en overbelastet stikdåse eller en dårlig forbindelse, der er blevet varm.
Nolan skrev:Nu er det noget begrænset, hvad et H(P)FI-relæ kunne gøre i denne situation. HFI'en slår kun fra ved forbindelse til jord. Dette ser rigtigt meget ud til at være en overbelastet stikdåse eller en dårlig forbindelse, der er blevet varm.
/Kim
Jeg havde et stik der var rendt saltvand ned i og der slog relæet fra, der er der da ingen jord på
Muligt, men det er nu et faktum. Der skal en jordforbindelse til, før HFI'en slår fra.
... om den så er kommet gennem gulv, radiator eller lign. er ligegyldigt.
seier skrev:jeg tænkte nu mere på hvilket udstyr var det lys eller pumper for eksempel. har du sikret dig at der ikke er noget af udstyret der kunne være defekt og dermed trække en helvedes masse strøm ??
Lyset fejler ikke noget og jo der hfi relæ..
>
0
mvh. Tom
Dårlige forbindelser er bare noget skidt - De bliver varme og resultatet ligner det på billedet..
Har fået enorm respekt for at skrue godt til og i det hele taget sørge for at lave ordentlige forbindelser efter jeg i flere år har hjulpet med og lave strøm på en større dansk festival. Har set rigtig mange stik og tavler som har set ud som ovenstående og værre.. I rigtig mange tilfælde skyldtes det at man ikke havde sørget for ordentlig forbindelse i form af:
- Tråde i leder som ikke havde fat i stik
- Leder som sad dårligt fast i klemmer (Den har jeg også set i stikkontakter!)
- Skruer ikke spændt godt nok fast om leder
Dine 2*11 og 3*39 watt, er du sikker på at de ikke bruger mere end de er opgivet til? Der er da nok ingen tvivl om at de billigste stikdåser ikke er dimensioneret til at kunne tåle mere end de er opgivet til og du var ret tæt på grænsen der.
Men en god advarsel til os alle om at man lige skal tænke sig om før man slutter det hele til en billig stikdåse.
Chris2500DK skrev:Dine 2*11 og 3*39 watt, er du sikker på at de ikke bruger mere end de er opgivet til? Der er da nok ingen tvivl om at de billigste stikdåser ikke er dimensioneret til at kunne tåle mere end de er opgivet til og du var ret tæt på grænsen der.
Men en god advarsel til os alle om at man lige skal tænke sig om før man slutter det hele til en billig stikdåse.
Det var nu kun 1*11 watt og 3*39 rør..
Vi bruger masser af penge på fisk og koraller og div. men vil også sparre da vi syntes at el artikler er for dyre.
Tanken med denne advarsel var nu også at vi ikke skal springe over hvor gæret er lavest hvad strøm og spændning angår.
Lige en sidste ting når i kigger under stikdåsen så står der hvor meget den max kan yde...
>
0
mvh. Tom
AndersNT skrev:Syntes bare det lyder vildt at en stikdåse ikke er dimensioneret til mere end 150w..
Du må og kan jo trække meget mere i en normal stikkontakt!
Ja, det lyder da helt tosset! Med 230V og en 10A forsikring, så er det jo max 2300W.
Jeg skal vist også lige hjem og have checket hvad der står på mine bambusdåser.
leifkrarup skrev:Hvor lang tid havde du haft den i brug?
For mit vedkommen ca 4 mdr og ikke haft andet i.
>
0
mvh. Tom