Min. temp. for Caulerpa og kalkalger?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions: 348
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Min. temp. for Caulerpa og kalkalger?

Indlæg af nielsk »

Jeg overvejer at opstille et 250 L akvarie i kælderen til karantæne. Her i vinter holder vi kun 15 grader i kælderen og jeg forstiller mig at have 17-18 grader i akvariet også først varme det op til 25 grader i perioder når der skal fisk i.

Caulerpa taxafolia vokser jo i Middelhavet hvor temp. falder til 17 grader om vinteren.

Planen var at have en masse makroalger, koralgrus og LS i baljen under T8 lys så der kan udvikles masser af pods...

Hvad med de tropiske kalkalger vi fremelsker i vores baljer, kan de trives ved så lav temp??
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Min. temp. for Caulerpa og kalkalger?

Indlæg af William Jr »

nielsk skrev:Jeg overvejer at opstille et 250 L akvarie i kælderen til karantæne. Her i vinter holder vi kun 15 grader i kælderen og jeg forstiller mig at have 17-18 grader i akvariet også først varme det op til 25 grader i perioder når der skal fisk i.

Caulerpa taxafolia vokser jo i Middelhavet hvor temp. falder til 17 grader om vinteren.

Planen var at have en masse makroalger, koralgrus og LS i baljen under T8 lys så der kan udvikles masser af pods...

Hvad med de tropiske kalkalger vi fremelsker i vores baljer, kan de trives ved så lav temp??
- Jeg tror at du vil opleve tilbagegang og til slut stilstand i dine alger. Og vækst igen med øget temp.

Jeg tror desværre også at det ligger uden for optimalkrav for bakterier i dine LS og Koralgrus, som lever ved 24- 28 cel. Samme gælder for pods... Jeg tror at de eksistrende vil dø!
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"