hvide pletter og gennemsigtige plamager på nye fisk.

Forum for snak omkring sygdom i akvariet.
Besvar
Brugeravatar
bennyben
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20
Postnummer: 5400 Bogense
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Bogense

hvide pletter og gennemsigtige plamager på nye fisk.

Indlæg af bennyben »

jeg har for et par uger siden købt en gul kirug og en saddleback klovnfisk. den gule kirug har med skiftende intensitet haft hvide pletter, men ellers spist rigtig godt og også taget kraftigt på mens jeg har haft den. Efterhånden er det begrænset hvor mange pletter der er tilbage på den.

klovnfisken har også haft lidt pletter men ikke så meget som kirugen. Nu har den imidlertidigt fået en slag gennemsigtigt "slim" lag på kroppen. Jeg har ikke set den endnu idag, hvilket er lidt underligt da den plejer at være fremme det meste af tiden (lyset er dog ikke tændt endnu). Da jeg fodrede igår spiste den fint hvilket den har gjort hele tiden, og den er også i god foderstand.

Mine værdier er normale (har nitratfilter på, kører med rowaphos, og mine koraller vokser også fint) desuden har jeg en enkelt grøn chromis der ikke har vist tegn på noget sygdom.

Så er spørgsmålet:

- Hvad er det min klovnfisk har fået? svamp? og hvordan kan det evt. behandles, med mindre den allerede er død, hvilket dog må siges at være gået ekstremt hurtigt så.
- Findes der en god medicin man kan bruge mod hvide pletter, eller skal man bare acceptere at man har det i systemet og forvente at når fiskene er faldet 100 % til så forsvinder det af sig selv?
560 liter akvarie indbygget under trappe - under planlægning.
Besvar

Tilbage til "Sygdom"